تکرار اشتباه فاز اول هدفمندی

جعفرزاده:دولت تعهدی برای رفع ایرادات فاز اول به نمایندگان نداده است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه مصوبه هدفمندی امروز مجلس برای دولت الزام آور نیست، گفت: دولت با توجه به کسب تجربیات بیشمار در اجرای قانون هدفمندی عملیاتی کردن آن را با اشکالات و ایرادات فاز اول باز هم در دستور کار خود قرار داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه مصوبه هدفمندی امروز مجلس برای دولت الزام آور نیست، گفت: دولت با توجه به کسب تجربیات بیشمار در اجرای قانون هدفمندی عملیاتی کردن آن را با اشکالات و ایرادات فاز اول باز هم در دستور کار خود قرار داد.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی  با بیان اینکه دولت در لایحه هدفمندی یارانه ها تعهد ی منوط به رفع ایرادات گذشته قانون هدفمندی به مجلس ارایه نکرده است، گفت: با این رویه ممکن است دولت بعد از این تصمیم بگیرد به همه مردم یارانه بدهد و باز هم شاهد اوضاع بد اقتصادی کشور باشیم. جعفرزاده

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در لایحه هدفمندی یارانه‌ها تا حدودی محافظه کاری صورت گرفته است، افزود: دولت باید تمامی شعارها و نقدی که به لایحه هدفمندی دولت دهم داشت را در لایحه خود ارایه می‌کرد که متاسفانه شاهد این مهم نبودیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه در تصویب لایحه هدفمندی سال ۹۳ یک بند تحت عنوان حذف اقشار بالا از دریافت یارانه به تصویب رسید، تصریح کرد: متاسفانه دوباره کاری در تصویب لایحه هدفمندی یارانه‌ها صورت گرفت چرا که بند مذکور در ماده ۱۰ قانون هدفمندی وجود داشت.

وی با اظهار نارضایتی از لایحه هدفمندی یارانه‌ها، گفت: با توجه به اینکه تجربه هدفمندی را در سال‌های گذشته داشتیم باید لایحه‌ای شجاعانه همراه با دیدن تمامی  اشکالات آن تدوین می‌شد.

جعفرزاده‌ایمن‌آبادی با بیان اینکه سندی مبنی بر اینکه  دولت خواهان رفع اشکالات هدفمندی است وجود ندارد، افزود: به نوعی اختیار در دست دولت است و اگر در صدد رفع اشکالات برنیاید نیز ما نمی‌توانیم کاری کنیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه هدفمندی به اقتصاد کشور صدمات بسیاری وارد کرده است، تصریح کرد: اگر شاهد ادامه روند هدفمندی یارانه‌ها به همین شکل باشیم بی‌شک آینده روشنی برای اقتصاد کشور متصور نخواهیم بود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات شورای اسلامی، یادآور شد: دولت در لایحه هدفمندی یارانه‌ها هیچ تعهدی به نمایندگان برای اجرای درست و منطقی آن نداده و اختیار در دست دولت است که این عواقب خوبی به دنبال ندارد./خانه ملت

Share