دیدار معاون اول رئيس جمهور با مراجع قم

دولتی که بر سر کار آمده،هم اسمش و هم حقیقتش روحانی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مراجع تقلید و علمای حوزه علمیه قم امروز پنجشنبه در دیدار اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری با ایشان، بار دیگر حمایت قاطع خود را از دولت یازدهم و برنامه های آن اعلام کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مراجع تقلید و علمای حوزه علمیه قم امرو2626850-3733784ز پنجشنبه در دیدار اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری با ایشان، بار دیگر حمایت قاطع خود را از دولت یازدهم و برنامه های آن اعلام کردند.

آیت الله ˈ لطف الله صافی گلپایگانی ˈ از اقدامات اخیر دولت قدردانی کرد و گفت: کارهایی که انجام می شود رو به خیر و صلاح است و موفقیت هایی هم داشته است.

وی افزود: باید سعی کنید در کارهایتان غرض ورزی شخصی نباشد و رویکرد فعالیت ها و کارها به سمت دین، معنویت و دینداری باشد.

آیت الله ˈ ناصر مکارم شیرازی نیز گفت: دولتی که بر سر کار آمده، هم اسمش و هم حقیقتش روحانی است و این امر مهمی است.

وی با بیان اینکه رای دادن مردم به یک فرد روحانی نشان دهنده این است که مردم به روحانیت علاقه دارند، افزود: تاکنون این دولت کارهای خوبی انجام داده و امید را در دل مردم ایجاد کرده و امیدواریم این اقدامات ادامه داشته باشد؛ البته از گذشته نیز مشکلاتی وجود دارد که دولت فعلی میراث دار آنهاست و باید برطرف شود.

2626850-3733811 آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: باید مشکلات را حل کنید و این امیدی را که در دل مردم ایجاد کرده اید روز به روز شکوفاتر کنید؛ البته مردم نیز نباید انتظار داشته باشند همه مسایل یک روزه برطرف شود بلکه باید با صبر و حوصله مردم و تدبیر دولت، کارها پیش رفته و مردم انتظار کار معجزه آسا نداشته باشند.

وی به مسائل خارجی اشاره و تصریح کرد: در این مورد دولت باید با مردم شفاف تر باشد و مردم ملموسانه درک کنند که در بعد مسائل خارجی چه چیزی گیرشان آمده است.

وی همچنین با اشاره به صحبت های جان کری، گفت: وزیر امور خارجه آمریکا با این حرف ها به دنبال تضعیف نظام است، اما بداند که این حرف ها هیچ اثری ندارد.

این مرجع تقلید به یارانه ها اشاره کرد و گفت: باید برنامه ریزی درستی صورت گیرد و به گونه ای عمل شود که فقط نیازمندان یارانه بگیرند و اگر قرار است افزایش قیمت داشته باشیم، این افزایش قیمت با شیب ملایم باشد تا مردم احساس فشار نکنند.

وی از طرح برخی مسایل از جمله تمدن اروپایی و مسائل مرتبط با آزادی از سوی برخی افراد انتقاد کرد و گفت: در اسلام آزادی وجود دارد و باید بر اساس آزادی از نگاه اسلام عمل کرد.

آیت الله حسین نوری همدانی نیز با ابراز رضایت از تلاش های دولت یازدهم طی ماههای اخیر تاکید کرد: مردم از عملکرد دولت راضی هستند.

2626850-3733819 وی گفت: وحدت و اتحاد میان دولت و مجلس امر مهمی است که باید بیشتر شود و همانگونه که اکنون ایجاد شده است، ادامه یابد.

این مرجع تقلید خطاب به جهانگیری گفت: سلام مرا به رییس جمهوری برسانید.

آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در دنیای امروز که مشکلات بسیاری وجود دارد باید دولت اسلامی پاسخگو و ارایه کننده الگو باشد.

وی با اشاره به مسائل اقتصادی کشور گفت: باید قیمت ها کاهش یافته و حماسه اقتصادی مد نظر رهبری شکل بگیرد.

وی همچنین با اشاره به اظهارات کری در چند روز اخیر گفت: این اظهارات خصمانه نشان دهنده خوی استکباری کشور آمریکا و مسوولان آن و خود بزرگ بینی آنهاست.

آیت الله ˈ عبدالله جوادی آملی ˈ نیز تاکید کرد: شرایط کشور مطلوب و رو به پیشرفت است و ان شاء الله با اتکا به جوانان تداوم داشته باشد.

وی گفت: تعامل ایران با جهان برقرار است و با کسی قهر نیستیم اما ناز هم نمی کشیم.

139211101308585282009884 این مرجع با اشاره به سیطره مستشاران آمریکایی بر ایران در زمان طاغوت گفت: آمریکایی ها از اینکه با تحقیر از ایران خارج شدند ناراحت و عصبانی هستند.

آیت الله جوادی آملی با اشاره به اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا گفت: اگر آنان جمله

ˈهمه گزینه ها روی میز استˈ را هر روز تکرار کنند چیزی از ضعف و حقارتشان کم نمی شود.

وی با بیان اینکه کشور ایران دارای نعمات فراوان طبیعی و استعدادی است افزود: باید با مدیریت صحیح و توجه به اقتصاد کارهای کشور را به پیش ببریم.

آیت الله جوادی آملی افزود: کشور ایران کشور چهارفصل است و باید از این نعمت الهی برای کسب قدرت بیشتر استفاده کرد اما ضعف مدیریت در سالهای اخیر تاثیر این نعمت را از بین برده است.

وی با اشاره به برخی مشکلات گذشته کشور افزود: مسایل گذشته را باید فراموش کرد و با توجه به قدرت جوانان کشور رو به آینده حرکت کرد.

آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه کشور روی ریل پیشرفت قرار گرفته است افزود: نباید به این پیشرفت محدود شویم بلکه باید با گسترش علم از استعداد جوانان کشور بهره ببریم.

وی با بیان اینکه کشور و انقلاب تاکنون با امداد غیبی و الهی طی مسیر کرده است افزود: اگر اسلامی حرف بزنیم و قارونی عمل نکنیم مشکلات کشور حل می شود.

ˈاسحاق جهانگیریˈ، معاون اول رییس جمهوری برای دیدار با مراجع تقلید و بازدید از طرح توسعه ضلع شرقی حرم حضرت معصومه (س) و همچنین شرکت در نشست شورای برنامه ریزی استان روز پنجشنبه به قم سفر کرد.

جهانگیری در این سفر با حضرات آیات ˈلطف الله صافی گلپایگانیˈ، ˈحسین نوری همدانیˈ، ˈعبدالله جوادی آملیˈ، ˈحسین وحید خراسانیˈ و ˈناصر مکارم شیرازیˈ دیدار و گفت وگو کرد.

شرکت در جلسه شورای برنامه ریزی استان قم و دیدار با آیات ˈجعفر سبحانی و ˈعبدالکریم موسوی اردبیلیˈ از برنامه های عصر پنجشنبه معاون اول رییس جمهوری در قم است.

معاون اول رییس جمهوری را در این سفر یک روزه حجت الاسلام ˈ مجید انصاری ˈ، معاون پارلمانی رییس جمهوری و ˈ عباس آخوندی ˈ، وزیر راه و شهرسازی همراهی می کنند.

Share