همایش پاسداشت فیلترهای طبیعی هوا

درخت جان نفس بکش تا من زنده بمانم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا , ” درخت جان نفس بکش تا من زنده بمانم “عنوان مراسمی بود که در آخرین روز از هفته هوای پاک برگزار شد.در این مراسم به پاس حضور درختان و نقش انها به عنوان فیلترهای طبیعی هوا و ریه های زمین ,به صورت نمادین تعدادی فیلتر هوای مستعمل خودرو به درختان پارک وصل شد.

4به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  و به نقل از محیط زیست گیلان, ” درخت جان نفس بکش تا من زنده بمانم “عنوان مراسمی بود که در آخرین روز از هفته هوای پاک برگزار شد .
در این مراسم که در پارک قدس شهر رشت و به پاس حضور درختان و نقش بزرگی که به عنوان فیلترهای طبیعی هوا و ریه های زمین در شهرها بازی می کنند برگزار شد, به قصد توجه همگان به این مسئله به صورت نمادین تعدادی فیلتر هوای مستعمل خودرو به درختان پارک وصل شد.

در این همایش که با حضور مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان ، شهردار رشت ،اعضای شورای اسلامی شهر رشت ، مدیرسازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت و تنی چند از مسئولین شهری و با حضور پررنگ سمنهای حامی محیط زیست برگزار شد, محمد رضا برجی ضمن سخنانی کوتاه از نقش درختان در فیلترینگ هوای شهرهای بزرگ گفت و خاطر نشان کرد که شهر رشت این استعداد و قابلیت را دارد که به لطف طبیعت و آب و هوای مناسب و منحصر به فردش به عنوان یک پارک شهر در سطح کشور بسط و گسترش یابد.

در ادامه دکتر فرانک پیشگر نایب رییس کمیسون محیط زیست و بهداشت شورای شهر رشت نیز در سخنانی کوتاه ضمن تشریح مضرات گازهای آلاینده هوا که عمدتا ناشی از تردد خودروهای فرسوده در سطح شهر میباشد خواستار آن شد تا با تلاشی همگانی فرهنگ استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی را در سطح شهر رشت همه گیر کنیم .
zist-derakht
مهندس خلیلی به عنوان شهردار رشت در بخشی از این مراسم ضمن تشکر از برگزار کنندگان این همایش از ارگانهای ذیربط نظیر محیط زیست خواست تا یک هفته قبل از هفته درختکاری ترتیبی اتخاذ نمایند تا با فرهنگ سازی و آموزش مضرات عدم وجود درختان را در سطح جامعه تبیین کنند و زمینه را برای توجه هر چه بیشتر مردم به فرهنگ زیبا و حسنه درختکاری جلب نمایند .
در پایان مراسم بیانه ای از سوی نماینده سمن های حامی محیط زیست در حمایت از حفظ و حراست ازدرختان قرائت شد .

Share