استاندار گیلان:

خط هوایی رشت و آستاراخان راه‌اندازی شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان با اشاره به لزوم راه اندازی خط پرواز بین رشت و آستاراخان، گفت: این امر می‌تواند روابط تجاری بین ایران و آستاراخان را تسهیل کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  محمد‌علی نجفی در دیدار با وزیر روابط بین الملل و اقتصاد خارجه آستاراخان با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران و وزارت روسیه مشتاق ارتباط بین گیلان و آستاراخان است، اظهار کرد: مذاکرت و ارتباطات دوسویه سهم بسزایی در گسترش مبادلات تجاری دو استان است.

najafi

وی با اشاره به نزدیکی رشت و آستاراخان، افزود: این فرصت بسیار خوبی برای افزایش خدمات ارتباطی است.

استاندار گیلان با بیان اینکه گیلان می‌تواند در دانش فنی وصنعت به آستاراخان کمک کند، گفت: آستاراخان در بخش تجاری و کشتی‌سازی می تواند به گیلان یاری رساند.

نجفی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر به دلیل عدم پیگیری دو طرف مبادلات تجاری بین گیلان و آستاراخان با کندی روبرو شد، اظهار کرد: آستاراخان می‌تواند همانند کشورهای همجوار از فرصت توریست درمانی در گیلان بهره‌مند شود.

وی به صادرات محصول کیوی از گیلان به آستاراخان اشاره کرد و افزود: تفاهمنامه‌ای که بین استانداران قبل و آستاراخان شکل گرفت باید پیگیری شود.

استاندار گیلان خواستار نصب مجسمه عمرخیام قبل از سفر رئیس جمهور ایران به آستاراخان شد و خاطرنشان کرد: باید روابط بین ایران و دولت روسیه را افزایش دهیم.

وی با اشاره به لزوم راه اندازی خط پرواز بین رشت و آستاراخان تصریح کرد: این امر می‌تواند روابط تجاری بین ایران و آستاراخان را تسهیل کند.

نجفی ایجاد کشتی‌های مسافربری بین گیلان و آستاراخان را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: باید برای افزایش گردشگر بین گیلان و آستاراخان جنبه تجاری به روابط داد.

تسنیم/

Share