امام‌جمعه موقت رشت

خسارات مادی برف سریع جبران شود/اراده مردم بالاترین مولفه قدرت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه اراده مردم بالاترین مولفه و عنصر قدرت ایران اسلامی است گفت: مردم بار دیگر با حضورشان در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال این اقتدار را به نمایش گذاشتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه اراده مردم بالاترین مولفه و عنصر قدرت ایران اسلامی است گفت: مردم بار دیگر با حضورشان در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال این اقتدار را به نمایش گذاشتند.

13910314000116_PhotoA  حجت‌الاسلام شفیعی‌زاده در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر رشت ضمن دعوت نمازگزاران به تقوا الهی اظهار کرد: عمل صالح توشه آخرت است.

وی با اشاره به حضور حماسی مردم گیلان در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن گفت: مردم گیلان امسال حضوری معنادارتر و دشمن‌شکن‌تر از سال‌های گذشته داشتند و راهپیمایی امسال در رشت نیز غیرقابل وصف بود.

وی با بیان اینکه حضور مردم در راهپیمایی امسال پیام‌های بسیاری در عرصه داخلی و بین‌المللی داشت تصریح‌کرد: مردم در راهپیمایی امسال به جهانیان ثابت کردند که پیرو افتخارآفرینی مردم در سال ۵۷ هستند.

امام جمعه موقت رشت حضور مردم با نگرش‌ها و سلایق مختلف در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال را از جلوه‌های بی‌نظیر راهپیمایی امسال برشمرد و افزود: حضور مردم با سلیقه‌ها و نگرش‌های مختلف در راهپیمایی بیانگر آن است که احزاب و گروه‌های مختلف در هر شرایطی به نظام وابسته هستند.

وی حضور نسل سومی‌ها و چهارمی‌ها در راهپیمایی امسال را یکی دیگر از پیام‌های این راهپیمایی عظیم دانست و گفت: نوجوانان و جوانان با حضورشان در راهپیمایی نشان دادند علی رغم اینکه در دوران دفاع مقدس و انقلاب حضور نداشتند اما این انقلاب را متعلق به خود می‌دانند و در برابر توطئه‌ها و دسیسه‌ها ساکت نمی‌نشینند.

وی با بیان اینکه اراده مردم بالاترین مولفه و عنصر قدرت ایران اسلامی است اذعان کرد: مردم بار دیگر با حضورشان در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال این اقتدار را به نمایش گذاشتند.

شفیعی‌زاده با اشاره به تهدیدهای استکبار مبنی بر گزینه نظامی روی میز اضافه کرد: مردم ایران با حضور حماسی خود نشان دادند که گزینه روی میز اراده مردمی با تکیه بر ایمان است.

وی استقامت و پایداری ملت ایران در برابر زیاده‌خواهی دشمنان را از دیگر پیام‌های راهپیمایی امسال خواند و گفت: این حضور ابزار خوبی برای دستگاه دیپلماسی و مذاکره کننده هسته‌ای ایران است.

امام‌جمعه موقت رشت عزتمندی را یکی از خواسته‌های ملت شریف ایران خواند و ادامه داد: مردم با حضورشان نشان دادند که تحقیر را نمی‌پذیرند و با اقتدا با اباعبدالله الحسین در راه اعتلای اسلام همواره ثابت قدمند.

وی با بیان اینکه حضور افتخارآفرین ملت در راهپیمایی امسال پیامی هم برای دولتمردان کشور داشت یادآور شد: مسئولان باید در حل مشکلات معیشتی، اقتصادی و فرهنگی مردم بیش از پیش تلاش کنند.

وی در ادامه با اشاره به بحران برف در استان‌های شمالی گفت: این نعمت الهی که از جهات بسیاری مفید فایده است در برخی از شهرستان‌های استان خسارت‌های داشت که نیازمند توجه همه مسئولان است.

شفیعی‌زاده با بیان اینکه ستاد مدیریت بحران در ساعات اولیه بارش برف در استان شکل گرفت گفت: بارش برف در گیلان طبق گزارش‌ها در طول نیم قرن اخیر بی‌سابقه بوده است و حدود ۲۰۰۰ روستای گیلان گرفتار برف شدند.

وی ضمن قدردانی از تلاش نیروهای امدادرسان گفت: پاک‌سازی ۱۰ هزار کیلومتر راه، امدادرسانی توسط پنج بالگرد و ۷۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین از جمله اقدامات صورت گرفته در استان بود.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه بحران برف در گیلان تلفات جانی نداشت یادآور شد: علی‌رغم تمامی تلاش‌های مسئولان در بحث امدادرسانی اما باز شاهد خسارت‌هایی در استان بودیم که باید در اسرع وقت جبران شود.

وی در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با نظامیان نیروی هوایی که شنبه گذشته انجام شد اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار حفظ وحدت آحاد مردم را رمز اعتلای نظام دانستند و پرهیز از حواشی و توجه به مسائل اصلی را مورد تاکید قرار دادند.

شفیعی‌زاده انتقاد منصفانه نسبت به دولت را یکی دیگر از تاکیدات مقام معظم رهبری در این دیدار عنوان کرد و افزود: نقد منصفانه باید در تمام سطوح رعایت شود و دولت نیز باید با سعه‌صدر در راستای حل مشکلات مردم تلاش کند.

وی به مسائل هسته‌ای و مذاکرات ژنو اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در طول هشت سال گذشته در خصوص حد مذاکرات با آمریکا بیاناتی و توصیه‌هایی دارند که باید سرلوحه کاری تیم مذاکره کننده کشور باشد./ایسنا

Share