مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان

خرید و فروش هرگونه جانور وحشی و عرضه آن ممنوع است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدرضا برجی گفت: خرید و فروش هرگونه جانور وحشی و عرضه آن ممنوع است و با متخلفین برابر قانون برخورد می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدرضا برجی در جمع خبرنگاران با اشاره به برخی از اقدامات نوروزی اداره کل محیط‌زیست گیلان، اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و رونق کسب و کار در این دوره و بر اساس تجربیات borji-WA0000کسب شده در سال‌های گذشته در خصوص خرید و فروش و نقل و انتقال غیر مجاز جانوران وحشی و آبزیان توسط افراد سودجو و فرصت طلب و همچنین با توجه به بارش برف سنگین در اکثر نقاط استان و ارتفاعات که باعث  کمبود منابع غذایی و پناهگاه برای حیات وحش شده، شاهد پناه آوردن وحوش به حاشیه جاده‌ها و مناطق مسکونی هستیم که این امر باعث شده تا عناصر فرصت طلب و شکارچیان غیر مجاز با انواع سلاح‌های شکاری مجاز و غیر مجاز اقدام به زنده گیری و قتل عام این سرمایه‌های طبیعی می‌کنند.

وی افزود: به همین منظور اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان با همکاری فرماندهی نیروی انتظامی استان اقدام به گشت، کنترل، ایست و بازرسی در مبادی ورودی و خروجی استان شامل فرودگاه‌ها و ترمینال‌های مسافربری کرده است و در صورت مشاهده، نسبت به توقیف و ارجاع موارد تخلف به مراجع قضایی اقدام می‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: خرید و فروش هرگونه جانور وحشی و عرضه آن ممنوع است و با متخلفین برابر قانون برخورد می‌شود.

برجی تصریح کرد: همه ساله در آستانه سال نو بازار خرید و فروش ماهی قرمز و خزندگان و دوزیستان رونق پیدا می‌کند و این رسم غلط و وارداتی به فرهنگ ما ، که به هیچ وجه جزو رسوم سال نو و سفره‌های هفت سین نیست و باعث تلف شدن میلیون‌ها قطعه ماهی قرمز و انواع حیوانات بر اثر وارد شدن شوک و نگهداری غلط می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: رهاسازی برخی از این حیوانات پس از پایان تعطیلات سال نو در برکه‌ها، تالاب‌ها و رودخانه‌های کشور باعث برهم خوردن اکوسیستم‌ها و ورود گونه‌های مهاجم به زیستگاه‌های محلی می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان افزود:این گونه‌های مهاجم با از بین بردن منابع غذایی گونه‌های محلی و خوردن تخم آنها به تدریج به گونه غالب تبدیل شده و تبدیل به آفت برای منطقه می‌شوند.

برجی گفت:از همه هموطنان درخواست می‌شود با همکاری با این اداره کل نسبت به زدودن این رسم غلط از فرهنگ غنی و زندگی بخش نوروز باستانی  پیشگام شوند.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان در یک ماه اخیر و بویژه در ایام برفی تعداد ۵۲۹ قبضه انواع سلاح را از شکارچیان متخلف ضبط کرد./تسنیم

Share