مديركل بنياد شهيد گيلان خبر داد

حمایت بنیاد شهید از فرزندان نخبه شاهد و ایثارگر

به گزارش اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست خبری ستاد دهه فجر کمیته ایثارگان استان گیلان با حضور مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و رئیس کمیته ایثارگران ستاد دهه فجر استان و جمعی از خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان در مرکز فرهنگی شاهد و ایثار برگزار شد.

به گزارش اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست خبری ستاد دهه فجر کمیته ایثارگان استان گیلان  با حضور مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و رئیس کمیته ایثارگران  ستاد دهه فجر استان و جمعی از خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان در مرکز فرهنگی شاهد و ایثار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا . احمد اسماعیلی در این نشست که  امروز ۵ بهمن ماه  در سالن اجتماعات مرکز فرهنگی شاهد و ایثار برگزار شده بود  تقویم اجرایی برنامه های این اداره را در ایام دهه فجر برای خبرنگاران تشریح  کرد و به چند برنامه مهم در این ایام نیز  اشاره کرد که از جمله این برنامه ها می توان به برگزاری یادواره شهدای پیروزی انقلاب در رودسر, گلباران مزار شهدا همزمان با سراسر کشور ، اعزام خانواده های شهدا و ایثارگران شهرستان رودسر به مشهد مقدس که این امربرای اولین بار انجام خواهد شد .
همچنن وی  ازافتتاح گلزار شهدای امام زاده هاشم که تاکنون ۹۴ درصد پیشرفت داشته است  خبر داد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با بیان اینکه انقلاب اسلامی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را به ارمغان آورد،‌ تصریح کرد: دهه فجر انقلاب اسلامی مقطع تابناک رهایی ملت مسلمان ایران از یوغ ستم رژیم پهلوی بود.
وی افزود: حضور مردم در صحنه برای حمایت از انقلاب و دولت و نیز تعلق انقلاب به تمام اقشار و طبقات جامعه از ویژگی های متمایز انقلاب اسلامی است.

bb (2)

مدیر کل بنیاد شهید با بیان این که رسانه ها و مطبوعات نقش بسار مهمی در شناخت هر چه بهتر شهدا به نسل جوان و نوجوان کشور دارند از مطبوعات خواست تا در قالب سرکشی هایی که به منازل شهدا و جانبازان دارند ایشان را همراهی کنند .
اسماعیلی با بیان اینکه دهه فجر فرصت مناسبی برای احیای گفتمان بی بدیل شهدا، امام راحل، رهبر معظم انقلاب و تبیین دستاوردهای جمهوری اسلامی است تصریح کرد: انسجام و وحدت نظر ملت و جلوگیری از تفرقه میان گروه های مختلف گامی عمده در فراگیر شدن نهضت بر مبنای مقصد و شعار به شمار می آید.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با بیان اینکه ۶۳ شهید و ۴۰ جانباز انقلاب اسلامی در استان داریم، خاطرنشان کرد: کارهای علمی و پژوهشی خانواده‌های شهدا مورد تشویق قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: برگزاری یادواره‌های شهدا فقط نباید به خاطره‌گویی اختصاص پیدا کند و برنامه‌های محتوایی دیگری مانند شب شعر باید در دستور کار قرار گیرد

وی همچنین از کشف ۲۰۰ نفر نخبه از فرزندان شاهد و ایثار در گیلان خبر داد و گفت تمام سعی ما که این افراد را مورد حمایت قرار دهیم.

bb (4)

در ادامه این نشست اقای درویشی رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد دهه فجر با اشاره به این نکته که این کمیته از اولین کمیته های  تشکیل شده ستاد دهه فجر است . جلسات این کمیته نیز از مهر ماه شروع گردیده و برنامه های  این ستاد ازآبان ماه اغاز گردید .وی  همچنین ازدیدار با خانواده های شهدای استان گیلان به همراه اصحاب رسانه که برای اولین بار انجام  پذیرفته بود اشاره کردند.وی همچنین به شاخص ترین برنامه های این ستاد که  جشنواره ای که برای تمام خبرگزاری ها ،پایگاه های خبری و مطبوعات که در ۲ اسفند ماه برگزار می شود اشاره کرد درویشی همچنین به سازمندهی بالغ بر ۳۰۰ خبرنگار در این ایام اشاره کردند.

Share