نحوی نژاد رسما سکان دار بهزیستی گیلان شد :

حضور معلولین در جامعه نشانه امید به توانمندی آنهاست+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در مراسم تودیع و معارفه ریس جدید سازمان بهزیستی گیلان گفت: وقتی معلولین در جامعه حضور پیدا می کنند نشان از تغییر نگرش معلولین در توانمندسازی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: وقتی معلولین در جامعه حضور پیدا می کنند نشان از تغییر نگرش معلولین در توانمندسازی است.

29181t

دکتر یحیی سخنگویی امروز ۲۶ بهمن ماه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بهزیستی گیلان که در سالن فیاض بخش بهزیستی برگزار شد، با بیان اینکه نقطه مدنظر سازمان بهزیستی حمایت از استان های محروم است اظهار کرد: از نظر سازمان بهزیستی کشور استان گیلان یکی از کم مساله ترین استان هاست که به مدیریت خوب دکتر کوچکی نژاد بر می گردد.

سخنگویی، به طرح توانبخشی مبتنی بر خانواده اشاره کرد و گفت: در بازدیدی که از استان گیلان در این زمینه داشتم گیلان یکی از شاخص ترین استانها در طرح توانبخشی بوده است.

وی معلولان را افرادی توانمند و الگو برای جامعه خواند و گفت: فرهنگ سازی در جامعه به خوبی صورت گرفته است به گونه ای که توانستیم ۳۰ سال ادبیات جامعه را عوض کنیم.

سخنگویی، با بیان اینکه معلولین باید پابه پای افراد سالم در جامعه حضور داشته باشند تصریح کرد: وقتی معلولین در جامعه حضور پیدا می کنند نشان از تغییر نگرش معلولین در توانمندسازی است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در گذشته معلولان از جایگاه مناسبی برخوردار نبودند و معلولان را در کنج خانه ها پنهان می کردند خاطرنشان کرد: این در حالیست که خانواده ها برای دریافت حقوق آنها به سازمان بهزیستی مراجعه می کنند.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: هر قدر برای معلولین تلاش کنیم باز هم کم است و هزینه کردن برای معلولین در واقع سرمایه گذاری است.

وی درخصوص کاشت حلزون در سالجاری گفت: با تلاش سازمان بهزیستی هیچ فردی پشت نوبت در خصوص کاشت حلزون وجود ندارد.

در این مراسم از زحمات دکتر کیانوش کوچکی نژاد تقدیر و دکتر نحوی نژاد به عنوان مدیرکل جدید بهزیستی گیلان معرفی شد./ایسنا

Share