بحران برف استاندار را به شرق گیلان کشاند

حضور استاندار گیلان درمناطق برفگیر چابکسر و رودسر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده عالی دولت در گیلان در بازدید از مناطق برفگیر چابکسر در گفتگو با مردم شنونده مسائل و مشکلات به آنان قرار گرفت و با حضور درمناطق مختلف این بخش از نزدیک در جریان روند خدمات رسانی به مردم به ویژ بازگشایی راه های فرعی و روستایی و حل مشکل برق دارکردن تعداد محدودی از روستاها در ارتفاعات قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده عالی دولت در گیلان در بازدید از مناطق برفگیر چابکسر در گفتگو با مردم شنونده مسائل و مشکلات به آنان قرار گرفت و با حضور درمناطق مختلف این بخش از نزدیک در جریان روند خدمات رسانی به مردم به ویژ بازگشایی راه های فرعی و روستایی و حل مشکل برق دارکردن تعداد محدودی از روستاها در ارتفاعات قرار گرفت .

barfدکتر نجفی در این بازدید با تشکیل ستاد مدیریت بحران در چابکسر به بررسی آخرین وضعیت مناطق برفگیر این بخش پرداخت .

در این نشست سرپرست فرمانداری رودسر ، مدیرعامل شرکت گاز استان ، معاون شرکت توزیع برق و جمعی از مدیران آخرین گزارش ها را در زمینه خدمت رسانی به مردم و رفع مشکلات ناشی از بارش سنگین برف ارائه دادند .

استاندار گیلان در این جلسه گفت: رفع مشکلات وظیفه همه ماست و اگر چه دستگاه های اجرایی خدمات رسان از ابتدا در تکاپو برای رفع بحران ناشی از برف هستند اما در کنار این تلاش ها مردم با مشکلاتی روبرواند که باید هرچه زودتر حل شود .

دکتر نجفی با اشاره به اینکه بارش سنگین برف پیش بینی شده بود افزود : اگر آمادگی فعلی وجود نداشت به مراتب مشکلات بیشتری برای مردم پیش می آمد .

barf1 وی با بیان اینکه بارش برف در برخی مناطق جلگه ای تا ۲ متر هم گزارش شده است گفت : براساس این بارش ها خسارت های سنگینی پیش بینی شده است که آمار دقیق آن به اطلاع مردم خواهد رسید .

استاندار گیلان اظهار داشت : دررایزنی با مسئولان کشوری ، پیگیری های خوبی برای جبران این خسارت ها درحال انجام است.

دکتر نجفی با بیان اینکه از همه ی امکانات و نیروها حتی حضور نهادهای نظامی و انتظامی مردمی و بخش خصوصی برای رسیدگی به مردم و مناطق برفی استفاده شده است گفت : جزدر قسمتی از راه انزلی به رضوانشهر ، رضوانشهر به پونل و صومعه سرا با ترافیک سنگین مواجه است، بقیه راه های اصلی استان عبور و مرور درحال انجام است .

وی افزود: البته بخشی از این ترافیک سنگین در محورهای یادشده به دلیل نبستن زنجیر چرخ و رعایت نکردن نکات ایمنی توسط برخی از رانندگان بود.

وی با اشاره به مسدود بودن تعدادی از راه های روستایی در ارتفاعات به دلیل بارش سنگین برف و امکانات محدود، افزود : تا ۴۸ ساعت آینده باید تمامی راه های روستایی بازگشایی شود .

استاندار گیلان ادامه داد: درتامین ارزاق عمومی ، آب آشامیدنی ، برق و گاز بصورت کلی فراهم است و مشکل حادی وجود ندارد.

دکتر نجفی افزود : البته تعداد بسیار محدودی از روستاها با مشکل برق مواجه اند که با تلاش نیروهای توزیع برق هرچه سریعتر برقرار می شود .

Share