ناگفته‌های سرمربی برکنار شده داماش

حرف‌های عجیب عابدینی درباره ناظمی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سرمربی تیم فوتبال داماش گیلان ناگفته‌های خود را بیان کرد و گفت: از امروز به عنوان یک هوادار برای موفقیت داماش دعا می‌کنم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا افشین ناظمی پس از شکست داماش در برابر صبا در قم از سرمربیگری داماش کنار گذاشته شد تا پرونده ۳۰ هفته‌ای سرمربیگری وی در این تیم به پایان برسد.

306404_heroa

ناظمی که در شش هفته پایانی فصل گذشته به عنوان سرمربی روی نیمکت هدایت داماش گیلان نشسته بود در پایان فصل این تیم را در لیگ برتر حفظ کرد.

داماش در نیم فصل اول امسال با وجود مشکلات و مسایل مختلف در میانه جدول قرار داد و در دور برگشت به دلیل کسب نتایج نامطلوب از این تیم کنار گذاشته شد.

اتفاق‌های این فصل و مسایل اخیر  بهانه‌ای شد تا با سرمربی سابق داماش گیلان به گفت‌وگو بنشینیم و از زبان خودش ماجرا را جویا شویم.

سال گذشته شش هفته مانده به پایان فصل سکان هدایت داماش را در دست گرفتید و امسال شش هفته مانده به پایان فصل کنار گذاشته شدید فکر می‌کنید دلیل این امر چیست؟

شاید تقدیر چنین بود، به هر حال هر آمدنی رفتنی دارد و در فوتبال هم یک روز می‌آیی و یک روز می‌روی.

از رفتن خود ناراحت نیستم، امروز رفتن و ماندن ناظمی مهم نیست امثال ناظمی و عابدینی می‌آیند و می‌روند اما حفظ حیثیت و اعتبار فوتبال رشت و گیلان و موفقیت داماش اهمیت دارد و مهم ماندن داماش و ادامه فعالیت این تیم است.

 تجربه سرمربیگری در داماش چگونه بود، به هر حال فصل آرامی را هم نداشتید؟

 ما در این فصل روزهای سختی را پشت سر گذاشتیم و شدیدترین مشکلات را داشتیم، در این فصل به اندازه ۱۰ سال در داماش بر تجربیاتم افزوده شد.

مشکلات مالی عرصه را برای ما سخت کرده بود و تمرکز بازیکنان ما را گرفته بود باور کنید ما آرزوی یک روز خوش را داشتیم اما تمام این مشکلات را به خاطر تیم شهرم و تعصبی که داشتم تحمل کردم و دم نزدم.

البته منتی بر سر داماش ندارم زیرا در بین همین هواداران و در همین تیم ناظمی شدم و خودم را مدیون آنها می‌دانم بنابراین سعی کردم با تمام وجود برای نتیجه گرفتن داماش تلاش کنم و هیچ چیزی برایم مهم‌تر از راضی بودن هواداران نبود.

 به نظر شما داماش در لیگ برتر ماندنی است؟ اکنون که از این تیم رفته‌اید آیا باز هم نتایج داماش برایتان اهمیت دارد؟

 داماش در لیگ برتر ماندنی است و شما مطمئن باشید خطر سقوط داماش را تهدید نمی‌کند، درست است که بنده از داماش رفته‌ام اما مانند یک هوادار در کنار این تیم بوده و پیگیر اخبار و نتایج این تیم هستم و برای موفقیت آن دعا می‌کنم، همانطور که گفتم مهم سربلندی داماش است.

 گویا از دست مدیر عامل این باشگاه دلخور هستید؟

دلخوری بنده بابت کنار گذاشته شدنم نیست، بلکه از برخی کم‌لطفی‌های آقای عابدینی ناراحت شدم، وی حرف‌هایی در روزهای گذشته زد که برایم عجیب و باور کردنی نبود.

به طور مثال برای ضعیف جلوه دادن نتایج تیم می‌گوید افشین ناظمی خودش در چند هفته اخیر نقش اصلی در نتایج داشت،  نمی‌گویم کار فنی من بی‌نقص بوده اما آیا مگر تمام مشکلات داماش ضعف فنی بود که عابدینی همه چیز را به گردن بنده می‌اندازد.

عابدینی یک روز می‌گفت از داماش می‌روم و روز دیگر می‌گفت داماش را منحل می‌کنم و البته اینها تمام ماجرا نیست زیرا پس از آن به بازیکنان گفت سر تمرین نروید، روزهای سختی را با کوهی از مشکلات در رشت تنها بودیم.

به طور مثال قبل از بازی شهرآورد عابدینی به تلفن بنده جواب نمی‌داد و حتی بازیکنان را دعوت به جلسه کرد اما آنها به خاطر بی‌تعهدی باشگاه حاضر به شرکت در جلسه نشدند و بعداً به من گفت برخی از آنها را اخراج کنم.

 آیا شما بازیکنانی که عابدینی گفته بود را اخراج کردید؟

 اتفاقاً من بازیکنی را اخراج نکردم و اگر اخراج می‌کردم دیگر بازیکنی در داماش باقی نمی‌ماند، عابدینی در آن جلسه ناراحت شد و با توجه به اینکه بازیکنی را که او گفته بود را اخراج نکردم  از دست من ناراحت شد اما حالا می‌بینم که پس از رفتنم با تمام بازیکنان صحبت می‌کند تا روحیه آنها حفظ شود و حتی نظرشان را در زمینه مربی بعدی جویا می‌شوند، خوب چه اشکالی داشت که این اتفاق چند هفته زودتر و قبل از اینکه تیم از هم بپاشد می‌افتاد؟

 گویا دل پری از بابت این رفتارها و برخوردها دارید؟

بله، البته بنده منکر مشکلات فنی داماش نیستم و آن را به گردن می‌گیرم، اما وقتی مدیر عامل به جای اینکه به من و بازیکنان تیم آرامش دهد مصاحبه می‌کند و می‌گوید که نتایج درخشان داماش به دلیل حضور دارکو بوده، در حالی که دارکو از ابتدای این فصل با داماش فسخ قرارداد کرده بود، این اقدام چه معنا و مفهومی دارد؟.

مگر ما بدون دارکو در نیم فصل و با وجود جدا شدن دو سه مهره اصلی هفتم نشده بودیم، مگر خودشان در برنامه ورزش و مردم و رادیو از بنده تعریف نکرده بودند، حال به یک‌باره چگونه من می‌شوم ریشه تمام مشکلات تیم داماش.

آیا این حق من نبود تا در آرامش مربیگری کنم ما در ابتدای فصل شرایط سختی داشتیم، قبل از فصل و حتی در نیم فصل بازیکنان خوب ما جدا شدند و نتوانستیم بازیکنی جذب کنیم.

اردوهای تدارکاتی همه لغو شدند و در چنین شرایطی پا به میدان گذاشتیم اما به یک‌باره همه اینها نادیده گرفته شد، آیا چنین برخوردی منصفانه بود؟

 عابدینی پس از جدایی شما گفته که ناظمی در داماش به دنبال پول بود و برای همین استعفا نمی‌داد، در این باره چه نظری دارید؟

 به خدا این صحبت‌ها منصفانه نیست، من اگر پول‌پرست بودم به یک تیم پولدار می‌رفتم نه اینکه در بی‌پول‌ترین تیم ایران باشم و با یک قرارداد ناچیز ادامه دهم.

سال ۹۰ بیشتر پولم را نگرفتم و در این ۳ سال کمترین دریافتی را داشتم اما حرفی از آن نزدم، همین آقای دارکو سال قبل پولش را به طور کامل گرفت و رفت.

دلیل ماندنم در داماش و استعفا ندادنم این بود که من دلیل مشکلات تیم را غیر فنی می‌دانستم در غیر این صورت لحظه‌ای برای جدایی دریغ نمی‌کردم.

بنده چندین بار و در مقاطعی که در رتبه‌های بالا بودیم از فشار مشکلات خسته شده بودم و می‌خواستم بروم اما دیدم درست نیست که پشت تیم شهرم را خالی کنم و این اقدام را دور از جوانمردی دیدم.

چرا خودتان استعفا ندادید؟

 بنده می‌خواستم استعفا دهم و بروم زیرا فکر می‌کردم با رفتنم مشکلات داماش حل شود اما هواداران از من می‌خواستند بمانم. من به عشق هواداران از استعفا دادن منصرف شدم و تحمل کردم، اگر در این چند بازی نتیجه نگرفتیم عوامل زیاد در آن دخیل بودند، تزریق نشدن پول، دادن قول‌های بیخودی به بازیکنان و گرفتن تصمیماتی که به نفع باشگاه و تیم نبود.

اتخاذ تصمیماتی عجیب که گفته می‌شود سر تمرین نیایید و بحث اخراج بازیکنان و … موجب می‌شود تا آرامش تیم از بین برود و بی‌نظمی در تیم حاکم و روحیه بازیکنان پایین بیاید.

فارس: به نظر شما «نظرمحمدی» می‌تواند داماش را به خوبی هدایت کند؟

 نظرمحمدی مربی جوان و خوبی است و برای او آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم بتواند از عهده این مسئولیت برآید.

اتفاقاً زمانی که از قم بر می‌گشتیم نظرمحمدی و مازیار ربیعی‌فر به همراه من با بازیکنان خداحافظی کردند اما من آنها را از این تصمیم منصرف کردم و خواستم به دلیل مصالح تیم بمانند و به داماش کمک کنند.

 برای هواداران چه پیامی دارید؟

از تمام هواداران و کسانی که در این مدت به بنده کمک کردند تشکر می‌کنم.

از هواداران می‌خواهم پشت داماش را خالی نکنند و همه  آنهایی که با من موافق و یا مخالف بودند امروز به عشق شهرشان از داماش حمایت کنند و آرزوی موفقیت داماش را دارم.

فارس/

Share