تهدید دوباره وزیر علوم

حذف وزیر علوم در صورت عدم تعامل با مجلس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جبار کوچکی‌نژاد ، به عملکرد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی نسبت به عملکرد وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش حساسیت بیشتری دارد.

آفتی که در افشاگری‌ها مشاهده می کنیم گم‌شدن نام مجرم اصلی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس ، به کسری یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی امسال وزارت آموزش و پرورش اشاره و اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود مجموع کسری بودجه این وزارتخانه در سال آینده به بیش از ۳ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

kochak-jabarجبار کوچکی‌نژاد ، به عملکرد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی نسبت به عملکرد وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش حساسیت بیشتری دارد.

وی بدنه وزارت آموزش و پرورش را بیشتر شامل نیروهای انقلابی و اصولگرا دانست و افزود: بدنه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیشتر شامل نیروهای اصلاح‌طلب است.

 

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه باید عملکرد برخی دانشجویان ستاره‌دار بررسی شود، گفت: وزارت علوم در موضوع دانشجویان ستاره‌دار برخورد مناسبی با نمایندگان مجلس نداشت.

 

کوچکی‌نژاد با تاکید بر اینکه اگر وزیر علوم تعامل خوبی با مجلس نداشته باشد، مجلس درباره حذف ایشان تصمیم می‌گیرد، اظهار کرد: از سوی وزیر امور خارجه نیز سخنانی در روزهای اخیر مطرح شد که سبب نگرانی نمایندگان مجلس شده است.

 

وی با اشاره به اینکه در روز دوشنبه این هفته پرونده لایحه بودجه سال آینده کشور بسته می‌شود، گفت: ردیف بودجه برخی سازمان‌ها و نهادها در بودجه سال آینده حذف شد که این موضوع مورد انتقاد و اعتراض برخی نمایندگان مجلس قرار گرفته است.

 

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بیشتر ردیف‌های بودجه در بخش تحقیقات در بودجه سال آینده حذف شده است، خاطرنشان کرد: برخی ردیف‌های بودجه گیلان نیز در بودجه سال آینده حذف شده است.

 

کوچکی‌نژاد با اشاره به اینکه در بودجه امسال ردیف‌های جدید گذاشته نشده است، اظهار کرد: برخی از بخش‌های بودجه سال ۹۳ نگران‌کننده است.

 

وی بودجه سال گذشته آموزش و پرورش را حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان دانست و گفت: بودجه وزارت آموزش و پرورش در سال آینده به میزان ۲۰.۵ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

 

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ۴۰ درصد از بودجه عمرانی آموزش و پرورش در سال آینده کاهش یافته است.

 

کوچکی‌نژاد با اشاره به اینکه بودجه وزارت علوم در سال آینده حدود ۷ هزار میلیارد تومان است، بیان کرد: بودجه بخش تحقیقات در سال آینده به شکل نگران‌کننده‌ای کاهش یافته است.

 

وی با بیان اینکه اکنون میزان سرمایه صندوق توسعه نوآوری حدود ۹۰ میلیارد تومان است، گفت: بر اساس قانون قرار بود این میزان بسیار بیشتر از میزان کنونی باشد.

 

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، به کسری یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی امسال وزارت آموزش و پرورش اشاره و اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود مجموع کسری بودجه آموزش و پرورش در سال آینده به بیش از ۳ هزار میلیارد تومان برسد.

جبار کوچکی‌نژاد با اشاره به بارش شدید برف، اظهار کرد: ۱۰ درصد اعتبارات عمرانی به صورت تنخواه در اختیار دستگاه‌های ذی‌ربط قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه کشاورزی و زیرساخت‌های برخی شهرهای مازندران مانند شهر چالوس به سبب بارش شدید برف تا حد زیادی نابود شده است، افزود: خسارت‌های ناشی از بارش برف اخیر در گیلان کمتر از مازندران بوده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، وضعیت مدیریت بارش برف اخیر در شهر رشت را خوب عنوان کرد و گفت: برخی از راه‌های مواصلاتی گیلان در پی بارش شدید برف اخیر با مشکلاتی مواجه شد که انتظار ما از دستگاه‌های ذی‌ربط بیشتر از این بود.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه مسئولان در گیلان به سبب آمادگی قبلی عملکرد بهتری نسبت به دیگر استان‌ها در قبال بارش برف داشتند، تصریح کرد: در حالی که میزان خسارت‌های ناشی از بارش برف در گیلان حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان بوده، میزان خسارت‌ها در مازندران حدود ۶۰۰ میلیارد تومان می‌شود.

وی با بیان اینکه خسارت اعلامی ۵۰۷ میلیاردی تومانی برف به گیلان شامل زیرساخت‌ها و خسارات گذشته است، گفت: بازگشت وضعیت کشاورزی در برخی شهرهای مازندران به چندین سال زمان نیاز دارد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه با استفاده از اعتبارات بخش حوادث مشکلات ناشی از بارش شدید برف رفع می‌شود، افزود: در برخی شهرستان‌های گیلان تعدادی از مدارس آسیب دیده است که قابل رفع است./تسنیم
یرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جابرکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share