تندیس عمر خیام در آستراخان روسیه رونمایی می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های گیلان از رونمایی تندیس عمر خیام نیشابوری همزمان با حضور رئیس جمهور ایران در اجلاس سران کشورهای حاشیه خزر در «آستراخان» روسیه خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مرادیامیر مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به ساخت تندیس عمر خیام نیشابوری در گیلان اظهار داشت: تندیس مذکور در آستراخان روسیه رونمایی می‌شود.

وی ارتفاع تندیس مذکور را سه متر عنوان کرد و افزود: تندیس عمر خیام نیشابوری شاعر بزرگ ایرانی در فضای ۲ هزار و ۵۰۰ متری پارک دانشجوی دانشگاه آستراخان نصب می‌شود.

مرادی، زمان رونمایی از تندیس عمر خیام نیشابوری را همزمان با برگزاری اجلاس سران کشورهای حاشیه دریای خزر و با حضور رئیس جمهور ایران اعلام کرد.

* برپایی ۱۸ نمایشگاه توانمندی‌های گیلان در رشت

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های گیلان در ادامه از برپایی ۱۸ نمایشگاه توانمندی‌های استان از ابتدای امسال تاکنون در محل نمایشگاه دائمی گیلان در رشت خبر داد.

وی با بیان اینکه تعداد ۵۰۰ هزار نفر از نمایشگاه‌های مذکور بازدید کردند، تصریح کرد: نمایشگاه توانمندی‌های گیلان به مناسبت فرا رسیدن نوروز در محل نمایشگاه دائمی استان دایر می‌شود.

مرادی به آمادگی شهرداران برای استقبال از مهمانان نوروزی در شهرهای گیلان اشاره کرد و گفت: برنامه‌ریزی لازم برای آشنایی شهرداران با الگوهای جدید شهرسازی، افزایش اطلاعات نسبت به تکنولوژی‌های روز و مالیات بر ارزش افزوده با استفاده از استادان با تجربه انجام شده است./فارس

Share