گيلان جزء 4 استان بلاخيز كشور

تمهیدات لازم برای مقابله با برف فراگیر اندیشیده شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا همزمان با بهره برداری از ساختمان مدیریت بحران گیلان، نشست بررسی آخرین وضعیت مناطق برفی استان به ریاست استاندار گیلان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا همزمان با بهره برداری از ساختمان مدیریت بحران گیلان، نشست بررسی آخرین وضعیت مناطق برفی استان به ریاست استاندار گیلان برگزار شد.
در این نشست علاوه بر معاون هماهنگی امور عمرانی و مدیرکل مدیریت بحران استانداری، مدیران دستگاه های اجرایی و خدمات رسان به ویژه اداره کل راه و شهرسازی، آب و برق منطقه ای، توزیع برق برق،گاز،پخش فرآورده های نفتی، حفاظت محیط زیست، نوسازی مدارس گزارش از آخرین وضعیت خدمات رسانی به مردم را به دکتر نجفی استاندار گیلان و مهندس قدمی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ارائه دادند.najafi

در این نشست تمهیدات لازم برای مقابله با برف فراگیراندیشیده شد و استاندار گیلان دستورات لازم را برای مقابله با این وضعیت صادر کرد.

استاندار گیلان در ابتدای این نشست با اشاره به اینکه از ۴۰ حادثه طبیعی درجهان، ۳۰ نوع آن در کشورمان به وقوع می پیوندد، گفت: بیشتر این حوادث در گیلان نیز بوقوع پیوسته و این استان از لحاظ تنوع بروز بلایای طبیعی جزء ۴ استان برتر کشور است.

دکترنجفی افزود: بر اثر حوادث پیش بینی نشده و بلایای طبیعی از ابتدای امسال تاکنون ۲۰۶ میلیارد تومان به استان گیلان خسارت وارد آمده است.

najafi1

وی گفت: بهترین راهکار مبارزه با بلایای طبیعی پیشگیری و ایمن سازی است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور هم در این نشست از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای تهیه و خرید تجهیزات مدیریت بحران کشور خبر داد و افزود: اعتبار استان‌ها بر اساس نوع حوادث غیرمترقبه به آنها اختصاص می‌یابد.

مهندس حسن قدمی پیشگیری از حوادث و خسارت‌ها را موجب کاهش هزینه‌ها دانست و افزود : هزینه پیشگیری یک‌دهم مقابله با بحران‌ها است.

Share