خسارات برف گیلان

تخریب ۱۵۰۰ واحد مسکونی و آسیب ۶۰ واحد آموزشی در برف گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اکبرزاده به خدمات‌رسانی به رشت و دیگر نقاط توسط بنیاد مسکن اشاره کرد و افزود: یک‌هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در بارش برف تخریب شده و ۳۰ تا ۶۰ درصد خسارت‌ها در سربندی واحدهای مسکونی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمد اکبرزاده در جلسه بررسی وضعیت خسارت‌های ناشی از برف در گیلان اظهار کرد: بنیاد مسکن به عنوان دستگاه معین در صومعه‌سرا انتخاب شده است.

akbarوی به خدمات‌رسانی به رشت و دیگر نقاط توسط بنیاد مسکن اشاره کرد و افزود: یک‌هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در بارش برف تخریب شده و ۳۰ تا ۶۰ درصد خسارت‌ها در سربندی واحدهای مسکونی است.

اکبرزاده با بیان اینکه برآورد نهایی خسارت‌ها در حال بررسی است، تصریح کرد: ۱۰۰ گروه برای تعیین خسارت‌ها تدارک دیده شده و این امر با همیاری دهیاران و بخشداران انجام می‌شود.

آسیب ۶۰ واحد آموزشی در برف گیلان

همچنین مهدی حاجتی در جلسه ستاد مدیریت بحران گیلان با اشاره به برف‌روبی در تمام مدارس استان اظهار کرد: برف‌روبی با همکاری انجمن اولیا و مربیان در مدارس انجام شده است.

hajati67وی به وجود ۴ هزار مدرسه در گیلان اشاره کرد و افزود: هزینه برف‌روبی مدارس مذکور دو میلیارد تومان است.

حاجتی از تخریب صد درصدی شش واحد آموزشی گیلان خبر داد و بیان کرد: تعداد ۶۰ واحد آموزشی استان در بحران برف آسیب دیده است.

این مسئول به تخریب شیروانی و سربندی واحدهای آموزشی در گیلان اشاره کرد و یادآورد شد: تاسیسات گرمایشی تعدادی از مدارس تخریب شده است.

۵۷۰ دستگاه ماشین‌آلات راهسازی در برف گیلان به‌کارگیری شد

معاون امور عمرانی استاندار گیلان نیز در جلسه مذکور با اشاره به وسعت ۱۴ هزار کیلومتر مربعی این استان اظهار کرد: ۱۰ هزار کیلومتر راه روستایی و غیر روستایی در گیلان وجود دارد.

aghajanzمحمد آقاجانزاده به وجود هشت هزار کیلومتر راه روستایی در گیلان اشاره کرد و افزود: بعضی از راه‌ها در برف اخیر سه بار برف‌روبی شدند.

وی از به‌کارگیری ۵۷۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین راهسازی در بحران برف گیلان خبر داد و بیان کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی درگیر بحران برف بودند.

آقاجانزاده با اشاره به بارش پنج روز مداوم برف در گیلان، خاطرنشان کرد: ارتفاع برف از ۷۰ سانتی‌متر تا ۲.۵ متر در نقاط مختلف رسیده است.

معاون امور عمرانی استاندار گیلان در ادامه عمر مفید ماشین‌آلات راهداری در کشور را ۱۶ سال عنوان کرد و یادآور شد: عمر ماشین‌آلات راهداری در گیلان به ۲۲ سال می‌رسد.

وی خواستار بازسازی ماشین‌آلات راهسازی گیلان شد و اظهار کرد: اعتبارات گیلان در بخش راهداری باید ویژه دیده شود.

آقاجانزاده بر نوسازی ناوگان راهداری گیلان تاکید کرد و گفت: اگر هفته آینده برف ببارد ماشین‌آلات راهداری آمادگی مقابله با برف را ندارند.

وی با بیان اینکه تمام دستگاه‌های اجرایی گیلان در بحران برف آماده‌باش شدند، تصریح کرد: مایحتاج مردم ذخیره‌سازی شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد./فارس

Share