استاندار گیلان در تودیع و معارفه فرماندار انزلی :

تحولات مدیریتی گیلان جنبه سیاسی ندارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان با اشاره به اینکه رویکرد دولت در استان استفاده از نیروهای بومی است، گفت: تحولات مدیریتی گیلان جنبه سیاسی ندارد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمد علی نجفی در مراسم تودیع و معارفه فرماندار این شهرستان با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، گفت: طبق گفته رئیس جمهور این برای ما مسئولان پیامی است تا به مردم بیشتر خدمت کنیم.

najafiوی با تاکید بر اینکه تغییر و تحولات مدیریتی در استان جنبه سیاسی ندارد، افزود: فرماندار سابق انزلی در سیستم مدیریتی خود، ۴۰ نفر را تغییر داد.

استاندار گیلان با اشاره به بحران برف اخیر، تصریح کرد: باید در زمان بارش برف مشکلات مردم سریع‌تر حل می‌شد و من از این بابت گله‌مند هستم.

نجفی رویکرد دولت در استان را استفاده از نیروهای داخلی عنوان و تاکید کرد: دولت خسارت‌های برف را جبران می‌کند.

وی به ۲ بحران برف و سیل طی چند ماه گذشته، خاطرنشان کرد: مسئولان با تدبیر و برنامه‌ریزی در جهت کاهش خسارت‌ها در گیلان کار می‌کنند.

استاندار گیلان در مورد پرداخت یارانه‌ها، گفت: قرض‌هایی که از بانک مرکزی می‌گیریم حدود یک هشتم تا یک یازدهم کل بودجه است.

نجفی با تاکید بر اینکه مسئولان استان باید مردمی باشند، اظهار کرد: بحث بیکاری در بندر انزلی نگران‌کننده است.

وی با بیان اینکه ۴۰ سال پیش انزلی بیکار نداشت و از اردبیل و سایر شهرستان‌ها برای کار به انزلی می‌آمدند، گفت: برای من که استاندار گیلان هستم به هیچ وجه قابل پذیرش نیست که این آمار بیکاری در انزلی وجود دارد.

استاندار گیلان با بیان اینکه تلاش مسئولان باید در جهت کاهش آمار بیکاری در انزلی معطوف شود،تصریح کرد: انزلی از نعمت دریا برخوردار است و کشورهایی که از این نعمت بهره‌مند هستند نباید فقیر باشند.

jpg821نجفی به بنادر، شیلات، منطقه آزاد انزلی اشاره کرد و افزود: ارتباط انزلی با اروپا شاخص مهم این شهرستان است که باید از آن به درستی استفاده کرد.

وی فرهنگ بالای مردم انزلی را مورد تاکید قرارداد و اظهار کرد: کرم ابریشم پرورش گلخانه و وجود آثار تاریخی در انزلی از دیگر مزیت‌های این شهرستان است.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه رسیدگی به تالاب انزلی در سرلوحه فعالیت‌های استانداری قرار دارد، خاطرنشان کرد: برای تالاب انزلی اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده است.

نجفی اقدامات انجام شده در حوزه شیلات در بندرانزلی را ناکافی دانست و تاکید کرد: به دلیل جغرافیای طولی در انزلی خدمت‌رسانی بسیار مشکل است.

وی به کنارگذر انزلی اشاره کرد و افزود: بالا بودن زمین در انزلی و نبود مکان برای چادر گردشگران باعث شده است تا گردشگران بدون اینکه ریالی هزینه کنند فقط زباله‌های خود را در انزلی جای بگذارند.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه تلاش می‌کنیم جایگاه اقامت گردشگران در مکان‌های حاشیه‌‌ای انزلی احداث شود، اظهار کرد: لازم است فرماندار جدید در جهت توسعه اشتغال در انزلی گام بردارد./تسنیم

Share