جواب آموزش و پرورش در مورد آب آشامیدنی دو مدرسه ابتدایی :

تحریم ها مانع لوله کشی آب آشامیدنی دو مدرسه رشت شد!!!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا خلیلی منش،عضو انجمن اولیا و مربیان مدرسه ابتدایی رضاپور میگوید: در این مدرسه که مقاطع ابتدایی و متوسطه در آن تحصیل میکنند آب لوله کشی شهری برای آشامیدن و نظافت وجود ندارد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیار میرزا، چندی پیش یک عضو انجمن اولیا و مربیان مدرسه ابتدایی رضاپور طی یک نامه الکترونیکی به پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،اذعان داشت : مدرسه ای که فرزند وی در آن مشغول تحصیل است به نام مدرسه ابتدایی رضاپور واقع در سیمبر لاکان رشت،فاقد لوله کشی آب آشامیدنی است و دانش آموزان این مدرسه و همینطور مدرسه ی ابتدایی دخترانه در همجواری آن،با مشکلات متعددی مبنی بر تهیه آب برای آشامیدن مواجه هستند و برای نظافت نیز آب مناسبی وجود ندارد.

IMG_8915    به منظور پیگیری این موضوع توسط خبرنگار دیار میرزا ،  با حضور در محل مشاهده شد که نه تنها آب آشامیدنی مناسب وجود ندارد،بلکه آب جاری در لوله ها که از چاه نا معلومی تامین میشود نیز فاقد حداقل های پاکیزگی بوده و برای نظافت و شستشو نیز بسیار مشکل آفرین می باشد.و این در حالیست که لوله کشی آب شهری در کمتر از ۵۰ متری ساختمان آموزشی ،نبش کوچه ی ملکی ،قابل بهره برداری وجود دارد.

در همین خصوص،مدیر مدرسه ی ابتدایی دخترانه تحویلداری با اشاره به وضعیت نامناسب نظافتی و مشکلات آن بخصوص در مدرسه ی دخترانه،گفت: به منظور کمتر کردن مشکلات، با کمک های مالی اولیا اقدام به تهیه ی دستگاه تصویه ی آب کردیم که با توجه به درصد بالای آلودگی و بوی نامطبوع،به هیچ وجه شاهد بهتر شدن وضعیت آب پس از تصفیه نیستیم و عموما به جهت جلوگیری از خطر ، به دانش آموزان اجازه ی استفاده از آب دستگاه را نمی دهیم.

همچنین خلیلی منش دبیر انجمن اولیای مربیان مدرسه رضاپور با ارائه ی مستنداتی مبنی بر نامه نگاری هایی که از طرف این انجمن و مدیران دو مدرسه  با مسئولین مربوطه و همچنین مدیریت آموزش و پرورش شهر و استان انجام شده است،گفت: تمام بر آورد های مالی پیش بینی و حتی تا سقف یک میلیون تومان نیز توسط اولیا جمع آوری شد که در محدوده ی وظایف آنها هم نبوده است.با این حال و حتی با وجود نامه ی جناب آقای نجیب مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک رشت به منظور تخصیص امتیاز آب شرب به این مدرسه در تاریخ چهاردهم آبان ماه سال جاری،هنوز اقدامی عملی را در این زمینه شاهد نیستیم.

خلیلی منش همچنین با ذکر این نکته که ادعای مسئولین برای به تعویق انداختن تخصیص انشعاب،زیاد بودن هزینه ی آن است گفت: در مدرسه ی رضاپور یک زمین ورزشی وجود دارد که به صورت آزاد و در ساعات غیر اداری و غیر درسی نیز از آن استفاده میشود و سال گذشته چیزی بالغ بر هفتاد میلیون تومان از این زمین برای آموزش و پروش در آمد کسب شد که نمیدانیم کجا خرج شده است و چرا یک بخش کوچک از آن را صرف تامین نیاز اولیه ی این مدرسه نمیکنند؟!

در همین زمینه خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا گفتگویی  با آقای امیدی معاون پشتیبانی اداره آموزش و پرورش ناحیه یک رشت داشت ، که ایشان با تکذیب موضوع درآمد هفتاد میلیونی این زمین ورزشی تصریح کردند:این زمین به دلیل اینکه سرپوشیده نیست در همه ی فصول سال قابل بهره برداری نمی باشد و عملا این ادعا درست نمیباشد.

وی همچنین گفت: درآمد حاصل از این زمین صرفا صرف هزینه ها و بازسازی خود آن زمین میشود و نمیتوانیم آن را برای هزینه های مدرسه در نظر بگیریم.

معاون پشتیبانی این اداره همچنین در خصوص مشکل این مدرسه با اشاره به اینکه تحریم ها باعث شده است ادارات مشکل مالی داشته باشند گفت:در حال حاضر بودجه ای برای دادن سرانه به مدارس نداریم و نمیتوانیم این مقدار پول را برای لوله کشی آب به این دو مدرسه بدهیم.

وی همچنین با قدردانی  از کمک مالی اولیا دانش آموزان و درخواست کمک و مساعدت بیشتر از سوی آنها گفت: از مدیران مدرسه خواسته ایم که نامه ای تنظیم کنند و در آن مشکلات را به همراه تعداد دانش آموزان دو مدرسه ذکر نمایند و ما بتوانیم از طریق آن از اداره ی آب و فاضلاب درخواست داشته باشیم تا انشعاب آب را به این دو مدرسه اختصاص دهند.

لازم به ذکر است،این دو مدرسه به لحاظ کیفیت آموزشی و مکان مناسب برای تحصیل و همچنین کیفیت ساختمان آموزشی در شرایط مطلوب و مناسبی هستند و مشکل آب شرب و عدم پیشرفت مسئله با توجه به پیگیری مسئولین برای مرتفع کردن آن،به مسئله ی عجیبی برای اولیا و دانش آموزان تبدیل شده است.

مدرسه رضاپور IMG_8914

IMG_8910

IMG_8913   IMG_8919

IMG_8929  IMG_8924

Share