رییس جهاد کشاورزی گیلان خبر داد

تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری استان گیلان توسط چینی ها !

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: ۵۵هزار هکتار از شالیزارهای استان در قراردادی که با کارشناسان چینی امضا شده ، تسطیح و تجهیز می شوند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: ۵۵هزار هکتار از شالیزارهای استان در قراردادی که با کارشناسان چینی امضا شده ، تسطیح و تجهیز می شوند.

shabanˈعلیرضا شعبان نژادˈ در جلسه معارفه مدیر روابط عمومی و مسوول واحد امور مجلس این سازمان افزود: بر اساس این قرارداد مطالعات و تحقیقات طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری استان گیلان با طرف چینی از سال آینده آغاز و اجرای آن از سال ۹۴ از طریق سیستم مالی فاینانس به مدت چهار سال انجام می گیرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان میزان کل اعتبارات این قرارداد را چهار میلیارد ریال ذکر کرد.

وی در بخشی دیگر از سخنانش اظهار داشت: خسارت اولیه برف اخیر به بخش کشاورزی گیلان تاکنون ۸۰۰ میلیون ریال برآوردهای شده اما بررسی دقیق این خسارت از ابتدای هفته جاری توسط کارشناسان این سازمان آغاز شده است.

وی تصریح کرد: تمام تلاش ما بر این است که خسارت های دقیق و واقع بینانه ثبت و مشخص شده تا رقم واقعی خسارت به دولت اعلام شود.

شعبان نژاد خاطرنشان کرد: تمام داشت های کشاورزی گیلان در فضای باز و در طبیعت قرار دارد و با وجود اینکه ۹۰ درصد گیلان زیر پوشش برف اخیر قرار گرفت، ولی کمترین خسارت در این برف وارد شده است.

وی یادآور شد: اگر همت کشاورزان استان در مقابله با این بحران نبود، میزان خسارت ها بسیار بیشتر از این می شد.

شعبان نژاد ادامه داد: بیشترین خسارت برف در گیلان به سردرختی ها، درخت های میوه ، گلخانه ها و مرغداری ها بوده است.

در این جلسه همچنین رییس کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر گیلان و مسوول نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان گفت: با توجه به برف سنگین اخیر، اکثر برنامه های دهه فجر این کمیته در شهرها و روستاها اجرایی شده است.

حجت الاسلام علی اصغر جهانی افزود: انقلاب اسلامی ودیعه ای الهی است که همه اقشار مردم وظیفه دارند در حفظ این انقلاب تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران منادی معنویت برای جهان امروز است و پاسخگوی نیاز معنوی و ارزشی مردم جهان می باشد.

در پایان این جلسه طی حکمی؛ رضا مودب شعار به عنوان مسوول روابط عمومی و محمد مهاجری به عنوان مسوول امور شهرستان ها و مجلس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان معرفی شدند.

همچنین با تقدیم لوح سپاس از زحمات ۳۱ ساله مرتضی نجاتی رییس قبلی روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی گیلان تقدیر بعمل آمد.

تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری به منظور هموار و همسطح کردن اراضی شالیزاری یک منطقه برای ماشینی کردن عملیات کاشت و برداشت صورت می گیرد./ایرنا

Share