استاندار در دیدار با مدیران صنعتی

تاکید بر تقویت فضای توسعه و کسب و کار/توجه جدی به گردشگری

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده عالی دولت درگیلان با تقدیر از رئیس جمهور بخاطر تلاش برای حل مشکلات هسته ای و کاهش تحریم ها گفت : این دو کار ، دو اقدام بسیار مهم در دولت تدبیر و امید است که میتواند فضا را برای سرمایه گذاری بخش خصوصی فراهم کند.

najafi624به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست هم اندیشی مدیران واحدهای صنعتی و تولیدی با استاندار گیلان برگزار شد.

نماینده عالی دولت درگیلان در این نشست با تقدیر از رئیس جمهور بخاطر تلاش برای حل مشکلات هسته ای و کاهش تحریم ها گفت : این دو کار ، دو اقدام بسیار مهم در دولت تدبیر و امید است که میتواند فضا را برای سرمایه گذاری بخش خصوصی فراهم کند.

وی با تأکید براینکه باید تلاش کنیم فضای رقابت و کسب و کار را تقویت کنیم اظهار داشت : باسیاست های کلانی که ریاست جمهور و دولت تدبیر و امید در پیش گرفته است کشور به سمت حمایت از فضای کسب و کار و تولید پیش می رود .

استاندار گیلان با بیان اینکه تمام تلاشم در مدت کوتاه مدیریتی این بود که گره از سرمایه گزاران و صنعتگران گشوده شود اظهار داشت : امروز زمان این است که در کنار هم تلاش کنیم راهکارهای اجرایی را برای حل مشکلات بیابیم و هرکدام به اندازه سهم خود قدمی برای پویایی اقتصاد استان برداریم تا از بیکاری استان کاسته شود .

دکتر نجفی با بیان اینکه همه تلاش سازمان های نظارتی باید در تقویت بخش اقتصاد و اشتغال و توستعه استان باشد گفت : مسائل زیست محیطی و اکولوژیک استان باید حفظ شود ، اما نباید مانعی برای توسعه گیلان باشد .

najafi-sanat وی ادامه داد :از توجه جدی به مسائل گردشگری در سال های گذشته در گیلان غفلت شده است در حالیکه پتانسیل ویژه ای در این بخش برای کمک به توسعه استان وجود دارد .

استاندار گیلان با تأکید برحمایت سیستم بانکی در اقتصاد و اشتغال استان به نشست خود با مدیران بانکهای کشور اشاره کرد وگفت : مدیران بانکهای استان باید تلاش ویژه ای برای جذب اعتبارات بیشتربرای رشد اقتصاد و اشتغالزایی گیلان داشته باشند .

دکتر نجفی با تأکید برحمایت دولت از بخش خصوصی گفت : بخشی از کارها باید با همت صنعتگران و تولید کنندگان برطرف شود چرا که چراغ اقتصاد استان بایداز شهر صنعتی روشن شود .

وی با اشاره به صنایع موجود در استان گفت : در زمینه صنعت فولاد قدم های خوبی برداشته شده است باید از زمین های این شهرک حداکثر بهره را برد .

استاندار گیلان با بیان اینکه صنایع هاتیک و اشتغالزا گسترش یابد افزود ، باید به مدیریت بهره بری و صنعت خوب نیز توجه شود .

استاندار گیلان با اشاره به اینکه ارتباط بین صنعت ، عرضه و تجارت افزایش یابد گفت : باید با حل مشکلات نقدینگی واحدهای تولیدی نیمه تمام ، تلاش کنیم هرچه زودتر به بهره برداری برسند .

دکتر نجفی ادامه داد : هیأت مدیره شهر صنعتی ، معاونت برنامه ریزی استانداری ، سازمان صنعت ، معدن و تجارت باید بطور جدی پیگیرحل مشکلات بخش تولید و صنعت گیلان باشد .

najafi623 معاون برنامه ریزی استاندار گیلان نیز در این نشست با اشاره به انتخاب مشاور استاندار در امور صنعت گیلان گفت: این انتخاب بسیار شایسته است زیرا مشاوری از بخش خصوصی می تواند بسیار در حل مشکلات تولیدکنندگان استان موثر باشد.

محمدحسین اصغریان درخصوص عدم ساخت تصفیه خانه شهر صنعتی رشت گفت: ده درصد هزینه ساخت این تصفیه برعهده شهر صنتعی رشت است و ۹۰ درصد تامین اعتبار این تصفیه خانه از سوی استانداری انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ساخت این تصفیه خانه کاری ماندگار خواهد بود و موجب کاهش آلودگی های رودخانه های رشت می شود.

در ادامه این مراسم رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان هم گفت : ۱۲۰۰ طرح صنعتی نیمه تمام در این استان وجود دارد که همه تلاش ماست که با اولویت بندی آنها هرچه زودتر به بهره برداری برسند.

منتظری وجود گمرکات را ازمزیت های مهم استان دانست و افزود: درگیلان صنعت درکنار تجارت است.

وی اظهارداشت: گیلان در زمینه توسعه صنعتی دارای رتبه. ششم کشور است که نشان دهنده پتانسیل بالای استان در زمینه سرمایه گذاری است.

نایب رییس شورای اصناف کشور گفت: هم اکنون ۳ میلیون واحد صنفی در کشور فعالیت می‌کنند.

شکریه با بیان اینکه در این واحدهای صنفی بیش از ۸ میلیون نفر اشتغال دارند، افزود: ۷و نیم درصد از تولید ناخالص داخلی را اصناف برعهده دارند.

در پایان این نشست هم چند نفر از صاحبان صنایع و تولیدکنندگان ضمن تشکر از استاندار گیلان بخاطر برگزاری این نشست، به بیان مشکلات خود از جمله نبود نقدینگی، تسهیلات، مالیاتی،بیمه ، نامناسب بودن معابر و روشنایی شهرصنعتی و جاده این منطقه پرداختند.

Share