ستاد بزرگداشت دهه فجر دانشگاه آزاد اسلامی برگزار کرد

بیعت با ولایت،میثاق با آرمانهای انقلاب اسلامی،امام راحل (ره)و شهدا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، بمناسبت دهه فجر و سالروز وفات حضرت معصومه (س)، مراسم زیارت عاشورا و سخنرانی با حضور معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، و جمع کثیری از مدیران، استادان در محل حسینیه حضرت ابوافضل العباس (ع) سپاه قدس گیلان و در جوار مزار متبرک شهدای گمنام رشت برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، بمناسبت دهه فجر و سالروز وفات حضرت معصومه (س)، مراسم زیارت عاشورا و سخنرانی با حضور معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، مسوول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامی استان گیلان، دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد استان گیلان و جمع کثیری از مدیران، استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در محل حسینیه حضرت ابوافضل العباس (ع) سپاه قدس گیلان و در جوار مزار متبرک شهدای گمنام رشت برگزار شد.

در این مراسم ابتدا حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید علی میر ابراهیمی، معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و تسلیت فرارسیدن سالروز وفات حضرت معصومه (س) در حسینیه شهدای گمنام رشت ، گفت: تعبیر زیبای بنیانگذار انقلاب در مورد انقلاب اسلامی ایران ، تعبیر بسیار زیبا و دلنشین بود که فرمودند « انقلاب ما انفجار نور بود ».

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، در ادامه با توجه به این جمله حضرت امام (ره)، بیان کرد:کلمه نور در مقابل ظلمت قرار دارد که یکی از جاهایی که زیاد این لغت استفاده شد ،در قرآن کریم است. حضرت موسی یکی از پیامبرانی است که خداوند به زندگی وی در قرآن اشاره کرد و در مورد زندگی ایشان آیات زیادی نازل کرد.حضرت موسی بعنوان یکی از پیامبران ادیان الهی مورد توجه باریتعالی است و به او در قرآن می فرماید : « ای موسیP1030947 تورات را به سوی تو نازل کردم تا مردم را از ظلمت به سوی نور بیاوری

دکتر میر ابراهیمی ، با تأکید بر بکار گیری تعالیم قرآنی در زندگی ، اذعان داشت : بر اساس تعالیم قرآنی از ظلمت درآمدیم و بسوی نور می رویم . روزی که انسانها تحت حمایت یک ولی الهی به سوی نور می آیند ، آن روز الهی است و باید از آن به عنوان یوم الله یاد شود . به همین دلیل در این ایام ملت بزرگ ایران اسلامی از ظلم و قید و بند رژیم طاغوت نجات یافته و این ایام به ایام درخشش و نور تعبیر شده است .

وی ادامه داد : امروز شهدای ما، در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی ، خون خود را هدیه دادند تا ارزشهای والای اسلامی به وجود آید . ما ملتی هستیم که امروز بخاطر پیروی از ولایت فقیه و روحانیت در جهان سرافرازیم .امروز غرب وقتی اسم بسیجی را می شنود می ترسد چرا که خونهای زیادی ریخته شد تا ما امروز با سربلندی بگوئیم نور هست . امام (ره) با درایت، ایثار و ازخودگذشتگی، انقلاب اسلامی را به ما هدیه داد و امروز ما بعنوان کسانی که وارثان اینچنین هدیه ای هستیم ، دارای چه وظیفه ای خواهیم بود ؟

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد استان گیلان ، به وظایف وارثان انقلاب اشاره کرد و گفت: وظیفه و رسالت ما امروز خیلی زیاد است و اگر این وظایف را بشماریم چیزی است که دشمن درصدد تخریب آن است و ما باید روی این اصل پافشاری کنیم . امروز دشمن به صرف هزینه های زیاد درصدد آن است که جایگاه ولایت فقیه را که جزء آموزه های دین اسلام است هدف گرفته و ما باید حواسمان جمع باشد.

دکتر میر ابراهیمی همچنین بیان کرد: امروز دو گروه در حال ضربه زدن به ولایت فقیه هستند، گروهی که اهل افراط هستند و گروه دوم گروهی هستند که اهل تفریط می باشند . این دو گروه هستند که در حال ضربه زدن به ولایت فقیه هستند .

در ادامه حاضرین در جلسه با حضور بر مزار شهدای گمنام و قرائت زیارت عاشورا و مداحی به مناسبت سالروز وفات حضرت معصومه (س) در فضایی بسیار معنوی به فیض کامل رسیدند .

لازم به ذکر است مراسم مذکور با هماهنگی ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در حسینیه حضرت ابوالفضل ( ع) ، در جوار مزار شهدای گمنام برگزار شد .

Share