نشست مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی با مدیر عامل منطقه آزاد انزلی

بندر کاسپین مهمترین فرصت برای سرمایه گذاری خارجی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست صمیمانه مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با مدیر عامل منطقه آزاد تجاری صنعتی بندر انزلی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست صمیمانه مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با مدیر عامل منطقه آزاد تجاری صنعتی بندر انزلی برگزار شد.

345514_714جلسه ای با حضور معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی بندر انزلی و جمعی از مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در دفتر این سازمان برگزار شد.

در این جلسه ابتدا دکتر سید علی میر ابراهیمی ، معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، ضمن تبریک انتصاب مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی بندر انزلی ، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی از سال ۱۳۶۱ به پیشنهاد آیت الله هاشمی رفسنجانی و تأئید و کمک مالی یک میلیون تومانی حضرت امام (ره) ، فعالیت های علمی خود را آغاز کرد و امروز شاهد آن هستیم که این دانشگاه به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان در سطح منطقه مطرح می باشد .

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، همچنین ادامه داد: افتخار ما این است که در بیشترنقاط ایران اسلامی جهت گسترش آموزش عالی در کشور و ارتقای سطح علمی فرزندان این مرز و بوم ، دانشگاه آزاد اسلامی تأسیس تا آینده سازان ما جهت ادامه تحصیل در مقاطع مختلف بتوانند از امکانات بوجود آمده بهره مند شوند. حتی در خارج از مرزهای بین المللی با گسترش دانشگاه آزاد اسلامی نیز موفق شده تا امکان ادامه تحصیل برای مشتاقان ادامه تحصیل فراهم گردد.

در ادامه مهندس رضا مسرور، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی بندر انزلی، ضمن تبریک انتصاب دکتر میرابراهیمی ، بعنوان معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان وتشکر ازحضور مسئولین این دانشگاه در منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی ، اظهار کرد : منطقه آزاد انزلی بعنوان نخستین منطقه آزاد شمال کشور از مزایایی همچون بهره مندی از بزرگترین بندر ایرانی حاشیه دریای خزر و نزدیکی با کشورهای حاشیه این دریا ، بازار بزرگ آسیای میانه ، نزدیکی به مرکز کشور ، معافیت های مالیاتی ، آب و هوای مناسب و نیروی کار تحصیلکرده برخوردار است .

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی، بندر کاسپین را مهمترین فرصت برای سرمایه گذاری خارجی ذکر و خاطرنشان کرد : این بندر می تواند به عنوان بزرگترین بندر ایرانی در دریای خزر نقش بسزایی در فعال سازی کریدور شمال – جنوب ایفا کند.

وی ادامه داد: منطقه آزاد بندر انزلی، همچنین نقش بسزایی در افزایش گردشگران ورودی به کشور و تجار به منطقه برای بهره مندی از مزایای قانونی آن را دارد و حضور بیشتر تجار و بازرگانان زمینه ساز توسعه فضای کسب و کار ، فعال شدن مجتمع های تجاری ، اشتغالزایی و مشارکت سرمایه گذاران تولیدی در منطقه را به همراه خواهد داشت .

در پایان در مورد نحوه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با این منطقه آزاد تجاری صنعتی ، در زمینه فعالیت های آموزشی و برگزاری همایش های علمی و تخصصی و ایجاد رشته های تحصیلی متناسب با منطقه گفتگو و مذاکره شد .

لازم به ذکر است محمد حسن اصغرنیا از سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی و رحمت علی صابری ، نماینده تام الاختیار معاون سما دانشگاه آزاد اسلامی در استان گیلان و رضا رجبی نژاد، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین الملل بندر انزلی ، نیز در این جلسه حضور داشتند.

 

 

Share