برگزاری نمایشگاه عکس «گیلان در انقلاب اسلامی» در رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نمایشگاه عکس «گیلان در انقلاب اسلامی» با آثاری از هنرمند بسیجی سخاوت امانی از شنبه ۱۲ بهمن در نگارخانه مارلیک مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیا (ص) رشت برگزار می شود. رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت با اعلام این خبر، افزود: در این نمایشگاه که به […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نمایشگاه عکس «گیلان در انقلاب اسلامی» با آثاری از هنرمند بسیجی سخاوت امانی از شنبه ۱۲ بهمن در نگارخانه مارلیک مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیا (ص) رشت برگزار می شود.

x-gilan-enghelabرئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت با اعلام این خبر، افزود: در این نمایشگاه که به همت فرمانداری شهرستان و با همکاری این اداره برگزار می­شود، ۸۰ قطعه عکس در اندازه ۳۰ در ۴۰ سانتی متر با مضامین انقلاب اسلامی و تداوم آن در گیلان در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

رضا ثقتی گفت: دهه فجر،‌ سرآغاز طلوع اسلام،‌ خاستگاه ارزشهای اسلامی، مقطع رهایی ملت ایران و بخشی از تاریخ ماست که گذشته را از آینده جدا ساخته است.

وی ادامه داد: در دهه فجر، اسلام تولدی دوباره یافت و این دهه در تاریخ ایران نقطه ای تعیین کننده و بی مانند بشمار می­رود، از این­رو نمایشگاه عکس گیلان در انقلاب اسلامی که حاصل تلاش ۳۲ ساله هنرمند بسیجی سخاوت امانی از این دوران پرشکوه است در مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیا (ص) رشت برپا می­شود.

سخاوت امانی در سال ۱۳۲۸ در مشکین شهر دیده به جهان گشود، با هجرت والدین از دوسالگی در رشت اقامت گزید و تحصیلات خود را در این شهر گذرانده و پس از اتمام خدمت وظیفه به استخدام وزارت ارشاد اسلامی درآمد.

وی، عکاسی را با عشق و علاقه از سال ۱۳۴۴ آغاز نمود، در اوقات فراغت با دوربین عکاسی جهت شکار لحظه ها به اطراف شهرها و روستاها رفته و طبیعت بکر و دل انگیز و حضور مردم خوب و مهربان گیلان را ثبت کرد.

امانی، اولین نمایشگاه خود را در سال ۱۳۵۸ باعنوان طبیعت و مردم به نمایش گذاشت؛ در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و شکل گیری آن به رهبری امام خمینی (ره) و روحانیت مبارز، ضمن حضور در صحنه ها از لحظه های پرشکوه انقلاب اسلامی عکسبرداری نمود که در سه نمایشگاه با عنوان «انقلاب اسلامی در گیلان»، «تداوم انقلاب اسلامی»، «گیلان همگام با انقلاب اسلامی» مورد استقبال قرار گرفت.

امانی در دوران ۸ سال دفاع مقدس موفق به عکسبرداری از حضور پرشور سپاهیان، بسیجیان، نظامیان، و رزمندگان اسلام در مناطق جنگی حق علیه باطل شد که در نمایشگاه های «دفاع مقدس»، «زن در آینه بسیج»، «بسیج مدرسه عشق» و «گیلان در هشت سال دفاع مقدس» به تماشا گذاشته شد.

ثقتی تصریح کرد: نمایشگاه عکس گیلان در انقلاب اسلامی از دیگر فعالیت­های هنرمند عزیز سخاوت امانی از ۱۲ لغایت ۱۷ بهمن ماه، صبح­ها از ساعت ۹ الی ۱۳:۳۰ و عصرها از ساعت ۱۶ الی ۱۹ در نگارخانه مارلیک مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیا (ص) رشت پذیرای علاقمندان به هنر عکاسی می­باشد.

وی در پایان اضافه کرد: افتتاح نمایشگاه پیش­گفته، ساعت ۱۱ صبح روز شنبه ۱۲ بهمن می­باشد.

Share