رییس کل دادگستری گیلان

بخشودگی ۳ حکم قصاص/ورود بیش از ۳۲۸ هزار پرونده به دادگستری گیلان

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،صبح امروز احمد سیاوش‌پور در جمع خبرنگاران با تبریک فرا رسیدن دهه مبارک فجر اظهار کرد:بیش از ۴ ماه در محضر مردم استان گیلان حضور دارد و از سابقه خوب فرهنگی و فرهیختگی فکری واندیشه ای این مردم گفتند .

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،صبح امروز  احمد سیاوش‌پور در جمع خبرنگاران با تبریک فرا رسیدن دهه مبارک فجر اظهار کرد:بیش از ۴ ماه در محضر مردم استان گیلان حضور دارد و از سابقه خوب فرهنگی و فرهیختگی فکری واندیشه ای  این  مردم گفتند .

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا ،  وی تصریح کرد  انقلاب اسلامی با رمز وحدت، رهبری و پشتوانه مردمی به پیروزی رسید.

IMG_4532رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه دشمن هنوز با سرسختی به دنبال نابودی انقلاب است، افزود: دشمن تمام کشورهای همسو را با خود همراه و تحریم را به ملت ایران تحمیل کرد.

ایشان با اشاره به اینکه هر یک از این تحریم  ها میتوانست یک حکومت رانابود کند  ولی  به دلیل همین وحدتو پشتوانه رهبری این انقلاب بماند .

وی گفت: نظام قضایی در جمهوری اسلامی ایران با هدف شأن قضایی و نظارت به جامعه خدمت می‌کند و برقراری امنیت پایدار در اقتصادی، شغلی، فردی و حیثیتی جامعه جزو وظایف مهم قوه قضائیه است.

سیاوش‌پواز کارهای دستگاه قضایی خبر داد که عبارتند از  اخلاق‌مداری، برنامه‌محوری و مردم‌محوری را از جمله اولویت کار دستگاه قضایی دانست و تصریح کرد: در صدد تدوین برنامه عملیاتی برای سال ۹۳ هستیم که با خرد جمعی انجام می‌گیرد و از افکار و اندیشه‌های همکاران قضایی در این راستا استفاده می‌شود.

شناخت آسیب‌ها و مشکلات و تنگناها را مهم خواند و خاطرنشان کرد: رفع اطاله دادرسی و کاهش اوقات دادرسی از برنامه‌ دادگستری است.

وی کیفیت، دقت و سرعت را در رفع اطاله دادرسی مهم دانست و یادآور شد: برخورداری از مشارکت مردمی هدف ما در برنامه‌ریزی است.

سیاوش‌پور مشارکت مردم در پیشگیری از معضلات اجتماعی را ضرورت خواند و متذکر شد: پیشگیری در تمام ابعاد مختلف همراه با عقلانیت است.

وی اجرای احکام و تسریع در آن را از برنامه‌های مهم دادگستری گیلان عنوان کرد و افزود: در هفته دو سه نفر حکم اجرای اعدام دارند.
همچنین وی با بیان اینکه در طول چند ماه گذشته در استان ۳ بخشودگی حکم قصاص داشتیم گفت: شورای حل اختلاف توانست در گفتگو با خانواده های مقتولین رضایت ۳ خانواده را بگیرد.

رییس کل دادگستری  فراونی جرایم در سال ۹۲ را در حوضه  های ضرب و جرح عمدی ،سرقت عادی ،توهین ،تصادفات،مواد مخدر ،تخریب عراضی ملی .

رئیس کل دادگستری گیلان نظارت را بحث جدی این نهاد ذکر کرد و گفت: در ۱۰ ماه گذشته ۳۲۸ هزار و ۸۳۵ هزار فقره پرونده وارد دادگستری گیلان شده است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت تعداد ۳۳۷ هزار و ۵۲ فقره پرونده مختومه شده است، خاطرنشان کرد: تعداد ۸۸ هزار پرونده نیز باقی مانده است.

سیاوش‌پور پرونده‌های شورای حل اختلاف گیلان را ۹۷ هزار و ۳۹۴ فقره پرونده وارده در مدت مذکور عنوان کرد و یادآور شد: تعداد پرونده‌های مختومه نیز حدود ۹۷ هزار و ۱۴۹ پرونده بود.

Share