شهردار رشت در نشست شوراي معاونين

باید رویکرد نهضت آسفالت را به اورژانس آسفالت تغییر دهیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شهردار رشت ضمن اشاره به لزوم ایجاد تحول در سیاست گذاری ها و مدیریت شهری گفت: فضای کنونی در میان شهروندان فضای امید به تحول است و باید با تلاش و اتخاذ تصمیمات مناسب در راستای حفظ این فضا و تحقق مطالبات مردم گام برداریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در نشست شورای معاونین، شهردار رشت ضمن اشاره به لزوم ایجاد تحول در سیاست گذاری ها و مدیریت شهری گفت: فضای کنونی در میان شهروندان فضای امید به تحول است و باید با تلاش و اتخاذ تصمیمات مناسب در راستای حفظ این فضا و تحقق مطالبات مردم گام برداریم.
khalili14ایشان در همین راستا از تشکیل چندین کارگروه در حوزه های مختلف شهرداری خبر داد و افزود: تشکیل این کارگروه ها با هدف ایجاد اتاق فکر و گام های پژوهشی برای تغذیه بخش های اجرایی و ارتقاء خدمات بهینه به شهروندان و استفاده از اذهان خلاق می باشد. وی در همین رابطه عنوان کرد: وجود چنین کارگروه هایی می تواند توان، ظرفیت، استعداد، افکار تحقیقی و بلند نظرانه را شناسایی و به مسیر مطلوب با بازده حداکثری هدایت نماید.

شهردار رشت در ادامه با تاکید بر حفظ استقلال و اقتدار مناطق در حوزه تحت فعالیت آنان، عدم وجود منابع درآمدی مناسب را از جمله چالش های پیش رو دانست و تصریح کرد: اگرچه شناخت و درک شفاف از مسائل و مشکلات می تواند در ارائه راه حل ها موثر عمل کند اما باید با استفاده از توانمندی و ظرفیت ها و منابع موجود به الویت های اساسی مدیریت شهری پرداخت.

وی عمران و آبادانی شهر به ویژه بازسازی آسفالت خیابان ها و معابر را از اولویت های این مجموعه در سال جاری دانست و گفت: باید محور تصمیمات و سیاست گذاری ها در مسائل ضروری تفکر خردمندانه و تحقیق مستمر باشد. ایشان همچنین بار دیگر از طرح موضوع نهضت آسفالت به عنوان یکی از رویکرد های جدید یاد کرد و افزود: متاسفانه در شرایط فعلی و با توجه به منابع مالی محدود شهرداری و بنابر اولویت های موجود باید رویکرد نهضت آسفالت را به اورژانس آسفالت تغییر دهیم. شهردار رشت در خاتمه اظهار امیدواری کرد با اهتمام ویژه کلیه مدیران و بدنه زحمتکش مجموعه شهرداری در روزهای پایانی سال شاهد ارائه خدمات مطلوب تر و نظم شهری بیشتر و ارتقاء کامل تر سطح کیفی خدمات باشیم.

کارگرنیا عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در ادامه به ضرورت دقت و تمرکز بیشتر به زیباسازی فضای شهری در آستانه دهه فجر اشاره کرد و افزود: بسیاری از اقدامات در این خصوص می تواند با حضور تشکل های مردمی و زیست محیطی انجام گیرد. وی نگهداری و نظارت بر فضای سبز و پاکسازی حاشیه رودخانه ها را از اهم اقدامات در این حوزه خواند و اظهار داشت: باید با تدوین برنامه های مناسب در این حوزه با جدیت بیشتری به مقوله زیباسازی ورودی شهر و همچنین حاشیه رودخانه ها پرداخت تا در روزهای پایان سال با آمادگی کامل از نوروز و مسافرین نوروزی استقبال کنیم.

همچنین رسولی، دیگر عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به فرا رسیدن ایام دهه فجر اقدامات صورت گرفته برای این ایام را قابل تقدیر دانست و گفت: همه ما مرهون انقلاب اسلامی و خون شهدا هستیم و اقدامات نظیری طرح یادمان در جنب منزل شهید احسان بخش بسیار شایسته بوده و باید در برنامه های آتی زیباسازی شهر نیز وجود داشته باشد.

Share