حضور سفیر چین در گیلان

بازدید از بندر کاسپین منطقه آزاد انزلی و شرکت‌های تولیدی چینی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا «یوهونگ یانگ»از بندر در دست اجرای کاسپین منطقه آزاد انزلی بازدید کرد.وی چند واحد تولیدی و صنعتی و شهرک صنعتی منطقه آزاد انزلی را نیز مورد بازدید قرار داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا «یوهونگ یانگ» لحظاتی پیش از بندر در دست اجرای کاسپین منطقه آزاد انزلی بازدید کرد.

وی چند واحد تولیدی و صنعتی و شهرک صنعتی منطقه آزاد انزلی را نیز مورد بازدید قرار داد.

  13921102000317_PhotoAسفیر چین در ایران در حاشیه بازدید از بندر کاسپین منطقه آزاد انزلی در گفت‌وگو با خبرنگار اظهار کرد: منطقه آزاد انزلی ظرفیت بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری دارد.

یانگ، فعالیت واحدهای تولیدی در منطقه آزاد را خوب ارزیابی کرد و گفت: این بازدید موجب آشنایی بیشتر هیئت چینی با ظرفیت‌های تجاری گیلان می‌شود.

وی با بیان اینکه علاقه‌مندی زیادی بین تجار ایرانی و چینی برای گسترش روابط همکاری‌های تجاری وجود دارد، تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا مشکلات بازرگانان و تجار برطرف شود.

سفیر چین در ایران، درباره وضعیت مشکلات روادید بازرگانان ایرانی در چین خاطرنشان کرد: چین در مدت چهار روز کاری روادید صادر می‌کند و اگر تجار برای صدور روادید در کمتر از این زمان عجله داشته باشد در مدت دو روز انجام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه مشکلی از بابت صدور روادید برای بازرگانان ایرانی در چین وجود ندارد، یادآور شد: سفارت چین در ایران پاسخگوی نیاز مشکلات روادید تجار ایرانی است و تا جایی که ممکن باشد در برطرف شدن این مشکلات کمک می‌کنیم.وی همچنین از شرکت‌های تولیدی مستقر در منطقه آزاد انزلی بازدید کرد.

چهار واحد چینی تولیدی صنعتی این کشور شامل صنایع‌بسته‌بندی، لوازم الکترونیکی ضد انفجار، صنایع الکترونیک و دخانیات در منطقه آزاد انزلی مستقر هستند.

سفیر چین در جریان بازدید از واحدهای تولیدی این کشور به خبرنگار فارس اظهار کرد: منطقه آزاد انزلی ظرفیت بسیار خوبی برای گیلان محسوب می‌شود.

یانگ، با بیان اینکه در کشور چین شرکت‌های زیادی فعالیت دارند، تصریح کرد: جمعیت ای139211021437164561963204ن کشور بسیار زیاد است.

وی سرمایه‌گذاری شرکت‌های چینی در منطقه آزاد انزلی را خوب توصیف کرد و یادآور شد: با وجود منطقه آزاد انزلی گیلان می‌تواند در زمینه افزایش حجم تبادلات تجاری چین با ایران نقش موثری داشته باشد.

سفیر چین در ایران هدف خود از سفر به گیلان را آشنایی با ظرفیت‌های این استان برای همکاری تجاری ذکر کرد.

وی تندیس نمادی از سنت‌های این کشور را به مدیرعامل منطقه ازاد انزلی هدیه داد.

Share