همه مربیان داماش از ابتدا تاکنون:

اینجا عمر مربیگری کوتاه است!/ناظمی رکوردار سرمربیگری در داماش

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در بین مربیان داماش باید بیشترین رکورد این پست را به نام دو نفر نوشت: مهدی دینورزاده و افشین ناظمی. که ناظمی با سی بازی مربیگری در لیگ برتر رکوردار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  داماش و عابدینی در فوتبال ما به یک خصوصیت منحصر به فرد شهره هستند و آن عمر کوتاه مربیانش است.

مربیداماش در مدت عمر کوتاهش از سال ۸۷ تاکنون هرگز یک فصل را با همان مربی که شروع کرده بود نتوانست به پایان ببرد.در بین مربیان داماش باید بیشترین رکورد این پست را به نام دو نفر نوشت: مهدی دینورزاده و افشین ناظمی. دینورزاده رکوردش حدود بیست بازی لیگ دسته اول و هفت بازی در لیگ برتراست. اما مقام نخست را ناظمی برعهده دارد که شش بازی در لیگ برتر سال گذشته و بیست و چهار بازی در لیگ امسال مرد نخست نیمکت داماش بود و با مجموع سی بازی در لیگ و دو بازی در جام حذفی بیشترین تعداد بازی پی در پی، سرمربی داماش گیلان را برعهده داشته است. با هم نگاهی خواهیم انداخت به تاریخچه حضور مربیان در داماش از ابتدا تاکنون.

بیژن ذوالفقارنسب

زمانی که گروه امیر منصور آریا پگاه را خریداری نمودند و نام داماش را بر آن انتخاب نمودند، سکان هدایت این تیم برعهده دکتر بیژن ذوالفقارنسب بود. او که جانشین یک مربی محبوب و دوست داشتنی به نام دست نداشان آمده بود که این امر موجب شده بود از ابتدا با سردی از سوی مردم مواجه شد. دکتر بیژن پس از باخت سه بر دو به ابومسلم استعفا داد اما به داماش برگشت و در هفته بعدی یعنی سیزدهم بعد از باخت خانگی دو بر یک به ملوان از سوی عابدینی برکنار شد.

امیر افتخاری

پس از رفتن ذوالفقارنسب، در هفته چهاردهم لیگ برتر ۸۷-۸۸ در تنها یک بازی امیر افتخاری سرمربیگری داماش را در برابر سپاهان به عهده گرفت و علی رقم کسب تساوی خارج از خانه در برابر سپاهان از مقام خود برکنار شد.

حسین عبدی

پس از آن حسین عبدی از نیم فصل لیگ برتر سال هشتم به عنوان مربی جدید این تیم از سوی امیر عابدینی معرفی شد. اما کسب نتایج ناامید کننده موجب شد تا خیلی زود پس از بازی با ذوب آهن در دور برگشت، در هفته نوزدهم او یک آقا بالاسر با عنوان مدیرفنی به نام استانکو را در این پست تحمل کند و عملا جایش را از نفر اولی داماش به نفر دوم کادر فنی تغییر یافته ببیند.

استانکو پوکلوکویچ

استانکو پوکله‌ کوویچ بعد از بازی با ذوب آهن، جایگزین عبدی شد اما این دو مربی هرگز نتوانستند مانع از سقوط این تیم در لیگ برتر هشتم به لیگ آزادگان شوند. و عمر مربیگری هر دو نفر همان نیم فصل لیگ هشتم بود و پس از سقوط به لیگ دسته اول هردونفر برکنار شدند.

فیروز کریمی

Damash - Traxtor  (36)داماش فصل ۸۸-۸۹ را باید در لیگ دسته اول آزادگان می گذارنید. انتخاب مربی هم برای داماش از آن داستانهای جنجالی فوتبال ایران شده است که پس از سالها همچنان نقل محافل خبری است. ابتدا قرار بود به دلیل محبوبیت بالای نادر دست نشان، مدیرعامل داماش او را برگزیند اما به دلیل حواشی خاص و سو تفاهم های پیش آمده عابدینی از خیر انتخاب دست نشان گذشت و با فیروز کریمی قرارداد بست. این همان قراردادی است که بعدها مشخص شد سرمربی داماش با همکاری یک فرد خاص، با یک اتوبوس بازیکن به داماش آمد و مدیریت را مجاب کرد تا با همه ی آنها قرارداد ببندد و البته داستانش حدیث هفت من کاغذ است.

فیروز کریمی در تیر ۱۳۸۸ از سوی امیر عابدینی به عنوان سرمربی جدید داماش در لیگ دسته اول ۸۸-۸۹ با هدف بازگشت به لیگ برتر انتخاب شد اما وی در خرداد ۱۳۸۹ در حالی که دو بازی به پایان لیگ دسته اول باقی مانده بود، از سرمربی‌گری تیم داماش برکنار شد تا کریمی هم شانس این را نداشته باشد که لیگ را تا پایان با داماش به اتمام برساند و پس از آن داستان معروف اتهام عابدینی به کریمی مبنی بر دریافت رشوه از نفت تهران و واریز چند ده میلیون تومانی به حسابش از این سمت در واپسین هفته پایانی کنار گذاشته شد.

مارکار آقاجانیان

پس از برکناری کریمی دستیار او مارکار آقاجانیان سکان اداره داماش را در دو هفته پایانی لیگ دسته اول آزادگان در هفته های های بیست و پنج و بیست و شش و همچنین دو بازی پلی آف برابر نفت آبادان برعهده گرفت. داماش در پلی آف به نفت آبادان باخت و از صعود به لیگ برتر بازماند.

مارین پوشینک

مارین پوشنیک صربستانی سرمربی بعدی تیم داماش بود که در مرداد ۱۳۸۹ در لیگ آزدگان فصل ۸۹-۹۰هدایت این تیم را قبول کرد. اما وی تنها ۴ هفته مربی تیم داماش بود و در آبان ۱۳۸۹ از سوی مدیریت باشگاه برکنار شد.

افشین ناظمی و عبدالله مرغوب

پس از برکناری مارین پوشنیک افشین ناظمی و عبدالله مرغوب به صورت مشترک به عنوان مربی موقت انتخاب شدند و سپس در آذرماه ۱۳۸۹جایشان را به مهدی دینورزاده دادند. البته آنها همچنان در کادرفنی باقی ماندند.

مهدی دینورزاده

از نیمه های لیگ آزادگان او هدایت داماش را در فصل ۸۹-۹۰ بر عهده گرفت و در پایان همان فصل داماش به همراه او به لیگ برتر صعود نمود. اما دوره ماه عسل دینورزاده و داماش خیلی زود تمام شد و او پس از کسب چند نتیجه ضعیف در هفته هفتم لیگ برتر ۹۰-۹۱ و با تحمل شکست سه بر صفر برابر سپاهان در اصفهان از پست خود برکنار شد.

ابراهیم قاسمپور

وی پس از کنارگذاشته شدن دینورزاده در هفته هفتم تا پایان نیم فصل لیگ برتر ۹۱-۹۰ سرمربی داماش گیلان  بود، در دوران سرمربیگری تیم داماش گیلان در نیم فصل پس از کسب رتبه هفتمی در لیگ برتر ۹۱-۹۰ و حذف تیم داماش گیلان از گردونه رقابتهای جام حذفی با شکست مقابل تیم شاهین بوشهر به علت مشکلات مالی و نامطلوب بودن نتیجه‌ی استخاره!! از همراهی با تیم استعفا داد.

مهدی تارتار

مهدی تاتار داماد فیروز کریمی، سرمربی سابق داماش در ۱۰ دی ۱۳۹۰ به عنوان سرمربی جدید باشگاه فوتبال داماش گیلان از ابتدای نیم فصل لیگ برتر ۹۰-۹۱ انتخاب شد و با کسب رتبه هفتم در پایان فصل لیگ برتر ۹۱-۹۰ به کار خود پایان داد.

امید هرندی

داماش لیگ برتر قصل ۹۱-۹۲ را پس از مدتها با یک مربی بومی استارت زد. اما تحمیل شکست شش بر یک در شیراز برابر فجر و اتفاقات معروف در اتوبوس داماش موجب شد تا عمر هرندی بسیار کوتاه تر از آنی باشد که متصور بود. وی در پایان هفته هشتم از سوی عابدینی برکنار شد.

حمید درخشان

پس از برکناری هرندی بلافاصله جانشین او اعلام شد و حمید درخشان از هفته نهم لیگ برتر ۹۱-۹۲ در دیدار در تبعید داماش در قزوین برابر راه آهن به مقام سرمربی گری داماش رسید. درخشان که از ابتدا از سوی هواداران داماش پذیرفته نشده بود پس از کسب نتایج ضعیف و در فاصله شش هفته مانده با پایان بازی ها از سوی هواداران داماش به تمرین راه داده نشد و پس از جلسه با عابدینی او رسما در هفته بیست و هشتم از داماش برکنار شد.

افشین ناظمی

ناظمی از هفته بیست و نهم لیگ برتر در برابر صنعت نفت آبادان وی سکان هدایت داماش را برعهده گرفت و در پایان با کسب نتایج درخشان توانست داماش را در لیگ برتر حفظ نماید. کسب دو برد پیاپی برابر سپاهان و استقلال اوج نتایج خوب ناظمی با داماش بود. داماش لیگ ۹۲-۹۳ را هم با ناظمی آغاز کرد و در نیم فصل توانست در رتبه قابل قبول هشتمی بایستد اما شش باخت پیاپی موجب شد تا در هفته بیست و چهارم وی از سوی عابدینی برکنار شود و جای خود را به دستیارش علی نظرمحمدی بدهد.

علی نظرمحمدی

دروازه بان محبوب رشتی ها بازهم به مانند سنت همیشگی امیر عابدینی پس از برکناری سرمربی داماش، سکان دار این تیم شد. وی دربازی با تراکتور بر مسند سرمربی گری داماش نشست و اگر اتفاق غیر مترقبه ای روی ندهد در پنج هفته ی آینده هم این پست را برعهده خواهد داشت. البته چه داماش در لیگ برتر بماند و چه سقوط کند، به احتمال قریب به یقین سال آینده شاهد یک سرمربی دیگر در داماش خواهیم بود./گل

Share