انفجار در برابر دفتر ایرنا و رایزنی فرهنگی ایران در بیروت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبکه خبری المیادین، صدای انفجار در منطقه بئر حسن در بیروت شنیده شده است. بر اساس این گزارش، این انفجار در میدان “الجندولین” نزدیک مرکز رایزنی فرهنگی ایران در منطقه بئرالحسن روی داد. سفار ایران در بیروت اعلام کرد که به هیچ یک از دیپلمات ها و کارکنان […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبکه خبری المیادین، صدای انفجار در منطقه بئر حسن در بیروت شنیده شده است.

بر اساس این گزارش، این انفجار در میدان “الجندولین” نزدیک مرکز رایزنی فرهنگی ایران در منطقه بئرالحسن روی داد.

سفار ایران در بیروت اعلام کرد که به هیچ یک از دیپلمات ها و کارکنان رایزنی فرهنگی آسیبی نرسیده است و همه در سلامت کامل بسر می برند.

ال بی سی لبنان گزارش داد که انفجار مقابل رایزنی فرهنگی ایران در بیروت با استفاده از یک خودروی بمب گذاری شده انجام شده است و انفجار دوم نزدیکی یک مانع امنیتی ارتش لبنان در نزدیکی سفارات کویت روی داده است.

منابع امنیتی لبنانی تأکید کردند که در یکی از این دو انفجار، یک خودروی بمبگذاری شده منفجر شد و مورد دیگر هم یک انتحاری با پای پیاده و یا روی موتور سیکلت خود را منفجر کرد.

شبکه ام تی وی لبنان گزارش داد که یک بمب دست‌ساز دیگر در محل حادثه پیدا شده که نیروهای امنیتی تلاش می‌کنند آن را خنثی کنند.

میدان الجندولین که انفجار در آن صورت گرفته منطقه‌ای پرتردد است که به صورت روزانه شاهد عبور و مرور تعداد زیادی از شهروندان لبنانی است و به نظر می‌رسد قربانی‌ها غیرنظامی باشند.

چند روز پیش روزنامه الجمهوریه لبنان به نقل از منابع امنیتی نوشته بود که گروه‌های تروریستی برای حمله به سفارت ایران و روسیه در بیروت آماده می‌شوند.

13921130000334_PhotoL_V

وزارت بهداشت شمار کشته‌های این دو انفجار را که به طور همزمان در منطقه بئرحسن روی داد، ۵ نفر و بیش از ۸۰ زخمی اعلام کرد.

تعداد زیادی از نیروهای دفاع مدنی و آتش نشانی در محل حادثه تجمع کرده‌اند و تعداد زیادی از مردم منطقه بئر الحسن در محل حادثه حضور پیدا کرده‌اند که روند کمک رسانی به مجروحان را دچار مشکل کرده است. بیشتر مجروحان این حادثه به بیمارستان رفیق حریری منتقل شدند.

گروهک تروریستی عبدالله عزام مسئولیت انفجارهای امروز  را به عهده گرفت. پیش از این گروهک تروریستی عبدالله عزام و جبهه النصره مسئولیت انفجارهای بیروت را بر عهده گرفته بودند.

سفارت کویت نیز وقوع انفجار در ۱۰۰ متری سفارت را تأیید و اعلام کرد که همه کارکنان سفارتخانه در سلامت کامل به سر می برند.

منابع نزدیک به داعش نیز گزارش دادند که این انفجار توسط دو انتحاری صورت گرفته است./فارس

Share