مدیر کل کمیته امداد

افتتاح یک‌هزار طرح اشتغال‌زایی کمیته امداد گیلان در دهه فجر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیر کل کمیته امداد از افتتاح یک‌هزار و ۳۵ مورد طرح اشتغال‌زایی مددجویان گیلان در دهه مبارک فجر خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح‌ها ۹۳ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال هزینه شده است.اد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  حسین علی‌محمدی امروز با تبریک فرارسیدن دهه مبارک فجر و سالروز سی و پنجمین جشن انقلاب اسلامی ایران واگذاری ۲۳۶ واحد مسکن مددجویی را از برنامه‌های مهم کمیته امداد ذکر کرد.alimohamadi

وی اظهار کرد: مراسم افتتاح این واحدهای مسکونی به صورت نمادین در یکی از روستاهای رشت در اطراف خشکبیجار برگزار شده است.

این مسئول با بیان اینکه زیربنای هر یک از واحدهای مذکور را ۴۶ متر مربع عنوان کرد و گفت: در مجموع ۱۲ هزار و ۶۶۳ متر مربع زمین برای احداث این واحدها با مبلغ ۴۶ میلیارد و ۸۰۸ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال هزینه شده است.

علی‌محمدی خاطرنشان کرد: این مبلغ از اعتبارات کمیته امداد، تسهیلات بانکی و آورده مددجویان هزینه شده است.

به گفته وی، این تعداد واحد مسکونی در آستارا، آستانه‌اشرفیه، بندرانزلی، رضوانشهر، رودبار، رودسر، سیاهکل، صومعه‌سرا، فومن، لاهیجان، لنگرود، ماسال، تالش، املش، شفت و رشت به مددجویان زیر پوشش کمیته امداد واگذار شده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی گیلان صاحبان این واحدها را بهره‌مند از معافیت  امتیازهای آب و برق و گاز دانست.

*افتتاح یک‌هزار طرح اشتغال‌زایی کمیته امداد گیلان

alimohamadiوی از افتتاح یک‌هزار و ۳۵ مورد طرح اشتغال‌زایی مددجویان گیلان در دهه مبارک فجر خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح‌ها ۹۳ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال هزینه شده است.

علی‌محمدی، توزیع یک‌هزار و ۳۵ سبد کالای رایگان بین خانواده‌های بیماران صعب‌العلاج زیرپوشش کمیته امداد را از دیگر اقدام‌ها برشمرد.

وی یادآور شد: در دهه مبارک فجر یک‌هزار و ۳۵ زوج زیرپوشش و حمایت گیلانی هم مبلغ ۱۰ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال کمک هزینه جهیزیه و هدیه ازدواج دریافت کردند.

*۷۲درصد مددجویان گیلانی ساکن روستاها هستند

مدیرکل کمیته امداد گیلان با بیان اینکه ۲۹ هزار و ۴۱۵ خانوار از مددجویان زیرپوشش این نهاد در مناطق محروم سکونت دارند، افزود: در مواقع بحران بیشترین آسیب‌ها متوجه این مددجویان است.

وی با بیان اینکه ۷۲ درصد مددجویان گیلانی ساکن روستاها هستند، متذکر شد: تاکنون هیچ بیمه‌ای برای پوشش حوادث غیرمترقبه مددجویان در نظر گرفته نشده و در مواقع بحران از منابع داخلی کمیته امداد به صورت محدود در قالب بلاعوض و وام به آنها مساعدت می‌شود.

علی‌محمدی به اجرای طرح بیمه حوادث در صورت بروز حادثه، برای مددجویان در دهه فجر اشاره کرد.

وی یادآور شد: با اجرای این بیمه مشکلات مددجویان در حوزه احداث مسکن، تهیه اثاثیه منزل، خرابی انبار و… برطرف می‌شود./فارس

Share