با حضور استاندار گيلان

اغاز دوازدهمین دوره رقابت های بین المللی شطرنج جام خزر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دوازدهمین دوره رقابت های بین المللی شطرنج جام خزربا حضور استاندار گیلان عصر امروز در رشت آغاز شد.حضور ورزشکاران خارجی در این رقابتها وآشنایی هرچه بیشتر آنان با کشورمان علاوه بر توسعه ورزش نقش بی بدیلی در ترویج فرهنگ اسلامی و ایرانی دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دوازدهمین دوره رقابت های بین المللی شطرنج جام خزربا حضور استاندار گیلان عصردیروز در رشت آغاز شد.
استاندار گیلان در مراسم افتتاحیه مسابقات بین المللی شطرنج جام خزر با تبریک فرارسیدن دهه مبا رک فجر وخوش آمدگویی به ورزشکاران حاضر در این رقابتها بویژه میهمانان خارجی گفت : این مسابقات علاوه بر داشتن بعد فنی واینکه در تقویم رسمی فدراسیون جهانی شطرنج ثبت شده است پیوند میان ملتها است.

دکتر نجفی افزود : حضور ورزشکاران خارجی در این رقابتها وآشنایی هرچه بیشتر آنان با کشورمان علاوه بر توسعه ورزش نقش بی بدیلی در ترویج فرهنگ اسلامی و ایرانی دارد.

najafi1  najafi2

 

وی اضافه کرد : رشته ورزشی شطرنج یکی از مهم ترین وموثرترین ورزشها در دنیای کنونی محسوب میشود زیرا بازیکنان شطرنج با طراحی وپویایی مهره ها در ذهن خود وایجاد تفکر منطقی وکارآمد بهترین وضعیت وتصمیم را انتخاب میکنند تا جشن پیروزی در صفحه شطرنج وزندگی را بوجود آورند.

 

najafi

 

 

 

گفتنی است : این رقابتها با مسابقه نمادین استاندار گیلان وواسیلی پا پین قهرمان اروپا از روسیه آغاز شد.

در دوازدهمین دوره رقابت های بین المللی شطرنج جام خزر حدود ۵۵۰ شطرنجباز از ایران و کشورهای ازبکستان، هلند، آلمان، فرانسه، روسیه، لتونی، لیبی، بلغارستان، ارمنستان، ترکیه، هندوستان ، گرجستان، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان و عراق حضور دارند .

شطرنجبازان حاضر در این دوره از رقابت ها در چهار جدول و در ۱۱ دور به روش سوییسی و به مدت هشت روز در مجموعه ورزشی یادگار امام رشت با هم به رقابت می پردازند.

Share