رییس ستاد بحران آجا خبر داد

اعزام یگان‌های زرهی و بالگرد ارتش برای کمک به استا‌نهای شمالی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امیر محمد محمودی با اشاره به بحران بارش برف در استان‌های شمالی، گفت: فرمانده محترم کل ارتش روز گذشته دستورات لازم و اکیدی به یگان‌های مستقر در منطقه گیلان و مازندران برای امدادرسانی و کمک‌های لازم به مردم محاصره شده در برف، صادر کردند.

salehiبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امیر محمد محمودی معاون اجرایی کل ارتش و رییس ستاد بحران آجا  با اشاره به بحران بارش برف در استان‌های شمالی، گفت: فرمانده محترم کل ارتش روز گذشته دستورات لازم و اکیدی به یگان‌های مستقر در منطقه گیلان و مازندران برای امدادرسانی و کمک‌های لازم به مردم محاصره شده در برف، صادر کردند.

  وی افزود: در این راستا ارتش با اعزام تجهیزات مهندسی مانند بلدوزر و لودر و خودروهای سنگین‌ کمک‌دار و آمبولانس و تجهیزات پزشکی و دارو و همچنین نیروی انسانی به منظور پاکسازی معابر و برف‌روبی، اقدام کرده است.

معاون اجرایی کل ارتش تأکید کرد: همچنین دستور داده شده یگان‌ها می‌توانند آموزش‌های روزانه را تعطیل و اولویت را به امدادرسانی به مردم منطقه قرار دهند.

محمودی ادامه داد: متأسفانه برخی از روستاهای استان گیلان و غرب تالاب انزلی در محاصره برف قرار گرفته‌اند که نیاز به تجهیزات شنی‌دار و زرهی است لذا دستورات لازم به تیپ ۲۱۶ زرهی ارتش داده شد که با اعزام کمرشکن و تریلر راه‌ها را باز کنند و مواد خوراکی و دارویی را به منطقه اعزام کنند.

رییس ستاد بحران ارتش با اشاره به امدادرسانی و پشتیبانی توسط بالگردهای ارتش، گفت: از منطقه چهارم نیروی دریایی در استان گیلان درخواست بالگرد داشته‌اند که یک فروند بالگرد امدادرسانی را آماده کرده تا از منطقه پشتیبانی لازم را به عمل آورد و در صورت نیاز آمادگی اعزام بالگردهای بیشتر را نیز داریم.

محمودی در پایان اظهار داشت: بنا به درخواست‌ها، هوانیروز ارتش در حالت آماده‌باش است تا اگر نیاز بود بالگردهایش را به منطقه اعزام کند./فارس

Share