سام سکوتی

اصناف و انصاف دم عید

اصناف و انصاف دم عید همه ساله نزدیک عید نوروز حضور مردم در بازارها و فروشگاه ها پر رنگ تر می شود و فرصت مناسبی برای به محک گذاشتن میزان انصاف و مردم داری برخی از صنوف است. امروزه بازار ارز که مدعای برخی از گران فروشان بود، به ثبات نسبی رسیده است و دیگر […]

اصناف و انصاف دم عید

GGJK-186x225همه ساله نزدیک عید نوروز حضور مردم در بازارها و فروشگاه ها پر رنگ تر می شود و فرصت مناسبی برای به محک گذاشتن میزان انصاف و مردم داری برخی از صنوف است. امروزه بازار ارز که مدعای برخی از گران فروشان بود، به ثبات نسبی رسیده است و دیگر از تفاوت قیمت ارز تا چهار صد تومان در روز خبری نیست. امید است عید امسال در کنار آرامش طبیعت و سبز شدن محیط، اصناف محترم نیز رعایت جیب مردم و انصاف را بکنند.

افراد فرصت طلب همیشه در هر شغل و صنفی وجود داشته اند که در زمان های خاص دست به گران فروشی و یا کم فروشی می زنند ولی این عده قلیل علاوه بر نداشتن درک درست از مکانیزم بازار که سود هرگز در گران فروشی نبوده است و در بیشتر فروشی است، در کنار خلق بی اعتمادی به صنف و کسب خود، به کلیه افراد مشغول در آن صنف مشخص آسیب می زنند .

نظارت جدی دستگاه های نظارتی کم و بیش همیشگی بوده است اما به دلیل نداشتن نیروی کافی جوابگوی بازار نیست، لازم است مردم به عنوان بازوی کمکی این نهاد نظارتی عمل کرده و در صورت مشاهده تخلف با شماره هایی که از طریق صدا و سیما اطلاع رسانی خواهد شد، نقش مردمی خود را به درستی ایفا کنند و به دولت جهت برقراری ثبات در بازار کمک نمایند.

در کنار بازرسان صنفی و دولتی، لازم است خود صنوف در صورت مشاهده با تخریب کنندگان اعتماد مردم برخورد کنند. هرگز امور اصلاح نخواهد شد تا تک تک افرادی که بی انصافی را می بینند و چون متوجه آنها نیست سکوت می کنند، نقش فعالی بر عهده بگیرند.

 

سام سکوتی بداغ

 

 

 

Share