فرمانده ناوگان نظامی شمال کشور

اسقرار ۲ بالگرد نیروی دریایی ارتش در رشت/نجات یک پیرزن از برف

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرمانده ارشد آجا در گیلان از استقرار دو بالگرد نیروی دریایی ارتش به منظور امدادرسانی برف گیلان در رشت خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرمانده ارشد آجا در گیلان از استقرار دو بالگرد نیروی دریایی ارتش به منظور امدادرسانی برف گیلان در رشت خبر داد.
افشین رضایی حداد عصر در جلسه بررسی وضعیت بحران برف گیلان اظهار کرد: سازماندهی نیروها از روز نخست بارش برف آغاز شد و از روز دوم کمک‌رسانی به مردم را عملیاتی کردیم.

rezaeiوی به استفاده از دو دستگاه ماشین‌آلات راهسازی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای بازگشایی معابر اصلی و فرعی گیلان اشاره کرد و افزود: بخشی از پاکسازی شهرستان بندر انزلی به اتمام رسیده و ماشین‌آلات مذکور در منطقه کپورچال و آبکنار در حال بازگشایی معابر هستند.

رضایی حداد با بیان اینکه ماشین‌آلات نیروی دریایی ارتش تا اتمام بازگشایی معابر در منطقه فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: دو فروند بالگرد نیروی دریایی ارتش به منظور امدادرسانی در رشت مستقر شدند.

فرمانده ناوگان نظامی شمال کشور از آمادگی لحظه‌ای بالگردهای نیروی دریایی ارتش خبر داد و بیان کرد: تخلیه بیماران در مناطق برف‌گیر و ارسال آذوقه به مناطق سخت‌گذر توسط بالگردهای مذکور انجام می‌شود.

وی با اشاره به آمادگی ناوگان منطقه چهارم دریایی ارتش به منظور جابه‌جایی هر نوع وسیله، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی لازم برای جابه‌جایی نیروها و دیگر موارد هنگام قطع خطوط مواصلاتی زمینی از روز نخست بارش برف انجام شده است.

رضایی حداد به پذیرش بیماران در بیمارستان و درمانگاه نیروی دریایی ارتش در بندر انزلی اشاره کرد و گفت: تعداد بسیاری از مردم در روزهای گذشته به مراکز درمانی نیروی دریایی مراجعه کردند.

فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه دو گروه سیار درمانی در منطقه فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: تعداد بسیاری از بیماران تاکنون به مراکز درمانی نیروی دریایی ارتش منتقل شدند.

*نجات یک پیرزن از برف

وی از نجات یک پیرزن در یک گاوداری حومه بندر انزلی خبر داد و اظهار کرد: گروه‌های امدادی نیروی دریایی ارتش به صورت پیاده از ساعت ۱۰ صبح روز گذشته برای نجات پیرزن مذکور اقدام کردند و ساعت سه عصر به همراه برانکارد حامل پیرزن برگشتند.

به گفته رضایی حداد، یک دست و دو پای پیرزن مذکور در حادثه برف شکسته بود.

فرمانده ارشد آجا از آمادگی شش گروه عملیات ویژه مناطق سخت‌گذر به منظور امدادرسانی به مردم خبر داد و بیان کرد: دو گروهان پیاده با تجهیزات کامل در حال پاکسازی معابر استان هستند.

وی با بیان اینکه دو گروهان آموزش تخصص‌های دریایی رشت از امروز پاکسازی معابر در منطقه را آغاز کردند، تصریح کرد: نیروی انسانی قابل توجهی اکنون در حال پاکسازی معابر عمومی هستند./فارس

Share