مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان

استقبال ۱۴ هزار نفری از جشنوار فیلم فجر در رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به استقبال ۱۴ هزار نفری از اکران فیلم های سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر در رشت، از رکورد تازه فروش بلیط توسط فیلم “چ” در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به استقبال ۱۴ هزار نفری از اکران فیلم های سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر در رشت، از رکورد تازه فروش بلیط توسط فیلم “چ” در استان خبر داد.modi

علی اسماعیل پور اظهار کرد: طی شش روز از اکران فیلمهای منتخب سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر در رشت حدود ۱۴ هزار نفر از این فیلم ها دیدن کردند.

وی گفت: از این تعداد ۴ هزار و ۹۴۰ نفر با تهیه بلیط چهار هزار تومانی و مابقی با استفاده از بلیط میهمان که به صورت رایگان توسط این اداره کل توزیع شده بود به تماشای فیلم ها نشستند.

اسماعیل پور با بیان اینکه استان گیلان از نظر استقبال تماشاچیان از فیلم های سی و دومین جشنواره فیلم فجر در بین ۳۳ استان کشور تاکنون در رتبه چهارم قرار دارد، افزود: گیلانیان در این چهار روز، بالغ بر ۱۹۷ میلیون ریال بلیط خریداری کرده اند.

این مسئول با اشاره به ثبت رکورد جدید فروش بلیط فیلم های جشنواره مذکور در رشت، تصریح کرد: فیلم سینمایی “چ” ساخته ابراهیم حاتمی کیا با فروش یک هزار و ۱۶۱ قطعه بلیط رکورددار فروش است.

وی اضافه کرد: فیلم های “رد کارپت” ساخته رضا عطاران با ۸۹۵، “خانه پدری” کیانوش عیاری با ۸۳۹، “بیگانه” بهرام توکلی با ۴۵۵ و “خط ویژه” مصطفی کیایی با ۴۱۱ بلیط فروخته شده در پله های دوم تا پنجم جدول بلیط های فروخته در گیلان بوده اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ادامه داد: همچنین فیلم های “زندگی جای دیگری است” ساخته منوچهر هادی با ۳۰۰، “پنجاه قدم آخر” کیومرث پوراحمد با ۲۳۴، “ارسال یک آگهی تسلیت برای روزنامه” ابراهیم ابراهیمیان با ۱۷۵، “خانوم” تینا پاکروان با ۱۶۰، “پنج ستاره” مهشید افشارزاده با ۱۵۶، “عاشق ها ایستاده می میرند” شهرام مسلکی با ۸۹ و “پایان خدمت” حمید زرگرنژاد با ۶۵ بلیط فروخته شده در رتبه های بعدی قرار دارند.

اسماعیل پور با اشاره به صف های طولانی علاقمندان جهت تماشای فیلم “چ”، افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، سانس ساعت ۲۲ این فیلم در روز دوشنبه ۲۲ بهمن را به صورت رایگان برای مدیران ادارات و رسانه های استان درنظر گرفته بود که با استقبال خوبی مواجه شد.

وی یادآور شد: ۲۲ فیلم برای اکران در استان برنامه ریزی شده که این فیلم ها به مدت ۱۰ روز در سانس های مختلف به نمایش در خواهند آمد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان این موضوع که فیلم ها براساس نوع فرهنگ استان ها انتخاب می شود، اضافه کرد: علاقمندان جهت مشاهده جدول اکران‌ها و کسب اطلاعات بیشتر می توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی این اداره کل به آدرس http://gilan.farhang.gov.ir/fa/fairandfestival/fajr/filmfajr92مراجعه کنند.

 همزمانی سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر در سینما میرزا کوچک رشت، از هفدهم بهمن ماه آغاز و تا بیست و ششم همین ماه ادامه دارد./ایسنا

Share