مهندس جعفر زاده در نشست خبری

از نظام بودجه نویسی سال ۹۳ راضی نیستم

اختصاص پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشت خبری مهندس جعفرزاده نماینده مردم رشت با اصحاب رسانه صبح امروز برگزار شد.نماینده مردم رشت ضمن تبریک ایام دهه فجر و همچنین تقدیر از حضور حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن ,رمز موفقیت نظام اسلامی را اطاعت پذیری از ولایت مطلقه فقیه دانست

اختصاص پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشت خبری مهندس جعفرزاده نماینده مردم رشت با اصحاب رسانه صبح امروز برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مهندس جعفرزاده نماینده مردم رشت ضمن تبریک ایام دهه فجر و همچنین تقدیر از حضور حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن ,رمز موفقیت نظام اسلامی را اطاعت پذیری از ولایت مطلقه فقیه دانست.

DSC_0104به گزارش خبرنگار دیارمیرزا مهندس جعفرزاده در خصوص بودجه ۹۳ و همچنین عضویت نمایندگان گیلانی در کمیسیون تلفیق گفت:از ۵۲ عضو کمیسیون تلفیق ۵ عضو آن گیلانی هستند و هرچقدراز یک استان نمایندگان بیشتری در کمیسیون تلفیق داشته باشد مطمئنا جایگاه آن استان در گرفتن سهم بیشتر بودجه نیز بیشتر خواهد بود.و خواهش بنده از اصحاب رسانه این است که به نمایندگان برای عضویت در کمیسیون تلفیق فشار بیاورند.

وی با اعلام اینکه از دولت یازدهم می بایست بابت به موقع رساندن بودجه تشکرکرد ادامه داد: از بودجه سال ۹۳ راضی نیستم. و به معنای واقعی کلمه بودجه نبوده است.دولت تدبیر و امید بودجه مناسبی را تدوین نکرده و بخش زیادی از این بودجه در واقع کپی بودجه سال ۹۲ کشور است و انتظار این است که این نقض در بودجه نویسی سال ۹۴ جبران شود و نوع نگاه به بودجه باید تغییر کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در خصوص اعتبار هزینه ای و همچنین تملک و دارایی استان گفت:اعتبار هزینه ای بودجه برابر با ۲۰۴ میایارد تومان بوده که درصد رشد آن برابر با ۱۸.۴ درصد است.اعتبار تملک و دارایی استان برابر با ۱۶۶.۶۵ میلیارد تومان است که با کاهش ۳۶ درصدی مواجه بوده است.همچنین کل اعتبارات ملی برابر با ۴۴۱ میلیارد تومان است که رشدی ۱.۸۳ درصدی را به خود دیده است.درن هایت وی جمع کل اعتبارات تملک دارایی ولی و استانی را برابر با ۵۲۶ میلیارد تومان اعلام کرد.

جعفرزاده با بیان اینکه بودجه سال ۹۳ یکی از شفاف ترین بودجه ها بوده است اعلام کرد:در بودجه سال ۹۲ ,۴۰ میلیارد تومان ارقام پنهان وجود داشت.

وی در خصوص پروژه های بزرگ عمرانی گیلان نظیر راه آهن,آزادراه و سد و آب بند ها بر این نکته تاکید کرد که با توجه به اختصاص فاینانس به این پروژه ها هیچگونه نگرانی در این خصوص وجود ندارد اگرچه بعید به نظر می رسد راه آهن گیلان در سال ۹۳ پایان یابد.

جعفرزاده با تاکید مجدد بر این نکته که اتمام راه آهن قزوین-رشت, مشکلات گیلان را حل نخواهد کرد,افزود:تکمیل خط آهن قزوین رشت-آستارا به انزلی مدنظر ما می باشد.و ما تنها به دنبال واگن مسافربری نیستیم بلکه هدف ما تغییر و تحول در اقتصاد گیلان و توسعه استان با انتقال خط آهن به بنادر مهم آستارا و بندرانزلی است.

همچنین وی به جلسه مجمع نمایندگان گیلان با رئیس جمهور نیز اشاره کرد و گفت:رئیس جمهور پیشنهاد احداث راه آهن رشت-ساری گرگان را داده اند.

جعفرزاده با بیان اینکه بودجه آموزش و پرورش و وزارت بهداشت افزایش نسبی خوبی پیدا کرده است گفت: به نظام سلامت کشوربودجه خوبی اختصاص پیدا کرده و آموزش و پرورش با افزایش ۲۲ درصدی اعتبار روبه رو شد.
وی همچنین از اختصاص ۱۷ درصد سهام هلدینگ خلیج فارس برای پرداخت مطالبات بازنشستگان و پیمانکاران خبر داد.

نماینده مردم رشت با بیان اینکه نباید در خصوص افزایش حقوق کارمندان احساسی برخورد کرد افزود:افزایش حقوق کارمندان متناسب با نرخ تورم موجب افزایش نرخ تورم به صورت تصاعد هندسی می شود.بنابراین باید طوری عمل کرد که نقدینگی افزایش پیدا نکند.و من از همه خواهش میکنم که بگذارند تا اقتصاد دانان کار خودشان را بکنند.

نماینده مردم رشت با بیان اینکه در بودجه ۹۳ به دنبال ۸ شاخص بوده ایم گفت: لایحه بودجه ۹۳ در حوزه اشتغال برنامه منسجمی نداشت و تحولی در این زمینه صورت نگرفت.و نظر بنده بر این است که دولت بین رعایت قانون و بودجه خوب,رعایت قانون را انتخاب کرده است.
وی همچنین از اختصاص اعتبار ۱۹۰۰ میلیارد تومانی برای توسعه بخش آبرسانی-گاز و راه روستایی خبرداد.

Share