از زن شدن تا رقصیدن یک بازیگر معروف+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا و به نقل از صراط , حال که اکبر عبدی به واسطه تبحر روزافزون(!) بازیگران زن سینمای ایران، تا این حد به عنوان چهره مطرح بازیگری زن شناخته شده، آیا بهتر نیست دست کم دیگر امور زنانه را به زنان دیگر واگذار کند؟ اکبر عبدی که این روزها بیش […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا و به نقل از صراط , حال که اکبر عبدی به واسطه تبحر روزافزون(!) بازیگران زن سینمای ایران، تا این حد به عنوان چهره مطرح بازیگری زن شناخته شده، آیا بهتر نیست دست کم دیگر امور زنانه را به زنان دیگر واگذار کند؟

اکبر عبدی که این روزها بیش از هر عنوان دیگری با عنوان “شیرین ترین بازیگر زن(!) سینمای ایران” شناخته می‌شود، در یکی از آخرین شیرین‌کاری‌های(!) خود در مجموعه “شام ایرانی” یک رقص کامل را به اجرا گذاشته است.

 

عبدی که در سال‌های جوانی‌اش با نقشی تلویزیونی (بازم مدرسه دیر شد) شناخته می‌شد در سال ۷۳ با بازی همزمان در نقش یک مرد (عباس) و یک زن (دنیا) در فیلم “آدم برفی” از دنیای بچه ها، وارد دنیای زنان شد!

83238_765

                                                                       اکبر عبدی در “بازم مدرسه دیر شد”

 

83237_344

                                                              اکبر عبدی در نقش “دنیا” در فیلم “آدم برفی”

اگرچه فیلم مذکور و نقش بدیع عبدی، در همان زمان با واکنش‌های فراوانی مواجه شد اما شاید کسی تصور نمی‌کرد که سال‌ها بعد قرار است او به اصلی‌ترین بازیگر زن سینمای ایران تبدیل شود! این موضوع البته شاید با میزان تبحر بازیگران فعلی زن سینمای ایران نیز بی ربط نباشد، آن هم در روزهایی که معیارهای چهره شدن به عنوان بازیگر زن، کاملا تغییر کرده است.

با این وجود، عبدی که سال های ابتدایی دهه ۸۰ را با کم کاری سپری کرده و پس از آن نیز نقش های کمرنگ تری را ایفا کرده بود، بار دیگر با بازی در فیلم اخراجی ها(۱) به عنوان بازیگری که انتظار خنداندن مخاطب از او می رود چهره شد.

83239_156

                                                                        نتیجه جستجوی نام اکبر عبدی در گوگل

 

اما او بلافاصله تغییر مسیر داد و با پذیرش جدی‌ترین نقش خود به عنوان یک زن در فیلم “خوابم می‌آد” از آن پس با چهره دیگری شناخته شد. نتایج جستجوی نام عبدی در فضای مجازی بیش از آنکه به تصاویر او در نقش مردان ختم شود، به گریم‌های مختلف او در نقش زنان منتهی می شود.

83219_464 83223_395

                                                                          اکبر عبدی در فیلم “خوابم می آد”

این بازیگر مرد سینمای ایران اکنون به وضعیتی رسیده است که گزینه اصلی هر کارگردانی برای نقش یک زن در هر سن و سالی و در هر ژانری از کمدی گرفته تا درام محسوب می شود.

نکته قابل تامل اینکه او خود نیز با پذیرش این نقش ها زمینه را برای تغییر جنسیت در سینما فراهم کرده به طوری که اخیرا ضمن ایفای نقش یک زن دیگر در فیلم “خواب‌زده‌ها” به کارهای زنانه دیگری نیز روی آورده است.

83221_750

                                                                       اکبر عبدی در فیلم “خواب زده ها”

 

عبدی در مجموعه شام ایرانی برای دقایقی یک رقص کامل را این بار در نقش خودش(!) اجرا کرده و در همان مجموعه از نثار کنایه های معنادار نیز غافل نشده است. در حالی که بسیاری، فیلم اخراجی‌های او را بازگشت دوباره عبدی به نقش‌های مطرح دانسته‌اند، عبدی با کنایه به ده‌نمکی کارگردان همان فیلم، تلویحا او را کسی دانسته که یک شبه پولدار شده اما برای رد گم کنی هنوز در نارمک زندگی می کند!

83228_81983227_318با این وجود، حال که اکبر عبدی به واسطه تبحر روزافزون(!) بازیگران زن سینمای ایران، تا این حد به عنوان چهره مطرح بازیگری زن شناخته شده، آیا بهتر نیست دست کم دیگر امور زنانه از جمله رقصیدن را به زنان دیگر واگذار کند؟

Share