از رده خارج کردن سکه های پارسیان در گیلان همچنان ادامه دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در پی نظارت بر مصنوعات طلا در استان و نیز کنترل بر عدم عرضه سکه های پارسیان ، بازرسان اداره کل استاندارد گیلان در ادامه بازرسی های خود تعداد ۵۴ عدد سکه پارسیان را قیچی نموده و از چرخه مصرف خارج کردند. بر این اساس بازرسان اداره کل استاندارد […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در پی نظارت بر مصنوعات طلا در استان و نیز کنترل بر عدم عرضه سکه های پارسیان ، بازرسان اداره کل استاندارد گیلان در ادامه بازرسی های خود تعداد ۵۴ عدد سکه پارسیان را قیچی نموده و از چرخه مصرف خارج کردند.
سکه
بر این اساس بازرسان اداره کل استاندارد گیلان به همراه نمایندگان اداره بازرسی ورئیس اتحادیه طلا فروشان شهرستانهای تالش و رضوانشهر با مراجعه به دو واحد عرضه طلا در آن شهرستانها تعداد ۹ عدد سکه پارسیان در شهرستان رضوانشهر و ۴۵ عدد سکه در شهرستان تالش را قیچی نموده و از چرخه مصرف خارج کردند.

شایان ذکر است با توجه باینکه ضرب و توزیع هرگونه سکه طلا در انحصار بانک مرکزی می باشد ، تولید و توزیع کلیه هرگونه مصنوع طلا که به شکل مدور و گرد و با عنوان سکه عرضه می گردد ممنوع و در صورت مشاهده توقیف و از رده خارج خواهد شد. فلذا فروش و عرضه سکه های پارسیان که به شکل دایره ای و گرد و با عنوان سکه عرضه می گردند ممنوع می باشد .

 

Share