رئیس علوم پزشکی گیلان خبر داد

اختصاص ۴ دستگاه دیالیز به بیمارستان شهید نورانی تالش

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پروفسور انوش برزیگر با بیان اینکه حوزه سلامت شهرستان تالش به صورت ویژه توسعه می‌یابد، اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود شهرستان تالش در حوزه سلامت و توانمندی‌های این منطقه در بخش بهداشت و درمان، این شهرستان می‌تواند جایگاه برتری در حوزه سلامت داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پروفسور انوش برزیگر با بیان اینکه حوزه سلامت شهرستان تالش به صورت ویژه توسعه می‌یابد، اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود شهرستان تالش در حوزه سلامت و توانمندی‌های این منطقه در بخش بهداشت و درمان، این شهرستان می‌تواند جایگاه برتری در حوزه سلامت داشته باشد.barzigar

وی با بیان اینکه به مراکز بهداشتی و درمانی مناطق محروم در گذشته توجه جدی نشده است، افزود: یکی از اولویت‌های کاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان، توسعه مناطق محروم استان در حوزه سلامت است.

درمانگاه حویق شبانه روزی می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به اینکه درمانگاه بخش حویق شهرستان تالش شرایط ارائه خدمات درمانی به صورت شبانه‌روزی به مردم این منطقه را دارد، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم در کمترین زمان ممکن مجوز راه‌اندازی شبانه‌روزی شدن درمانگاه بخش حویق را از وزارت بهداشت و درمان اخذ کنیم.

برزیگر با تاکید بر اینکه تبدیل درمانگاه حویق به شبانه‌روزی در راستای ارتقاء خدمات‌رسانی بهتر به مردم شهر حویق انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: این درمانگاه برای ارائه خدمات مطلوب به مردم این منطقه به بهترین کیفیت ارتقاء می‌یابد.

وی با اشاره به اهمیت توسعه بهداشتی و درمانی مناطق محروم گیلان، گفت: محرومیت‌زدایی از مناطق محروم در دانشگاه علوم پزشکی گیلان به طور جدی پیگیری می‌شود.

تجهیز بخش‌های مختلف بیمارستان تالش

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه بخش‌های مختلف بیمارستان شهید نورانی تالش تجهیز می‌شوند، خاطرنشان کرد: در بازدیدی که از بخش‌های مختلف این بیمارستان به همراه معاونین دانشگاه داشتیم، تصمیم بر این شد که فضای فیزیکی اورژانس این بیمارستان را گسترش دهیم.

برزیگر از افزایش تعداد تخت‌های بخش ICU بیمارستان شهید نورانی تالش خبر داد و گفت: اکنون این بیمارستان در حوزه جراحی‌های الکتیویکی از شلوغ‌ترین بیمارستان‌های گیلان است.

وی با بیان اینکه در مجموع ۴ دستگاه دیالیز توسط دانشگاه علوم پزشکی گیلان به بیمارستان شهید نورانی تالش اختصاص می‌یابد، افزود: از این تعداد ۲ دستگاه تا پایان امسال و ۲ دستگاه دیگر نیز اوایل سال آینده به این بیمارستان اختصاص می‌یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، اضافه کرد: در راستای تجهیز بیمارستان تالش، دستگاه نوار قلب و دو دستگاه مانیتور سیار قلب تخصیص داده شد.

سی سی یو بیمارستان تالش به اکسیژن مرکزی مجهز می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه این شهرستان از نبود داروهای خاص دچار مشکل بود، خاطر نشان کرد: با هماهنگی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان دستورات لازم داده شده است تا داروی بیمارهای خاص به داروخانه بیمارستان تالش نیز ارسال شود.

برزیگر با بیان اینکه بخش سی سی یو از بخش‌های مهم و حیاتی بیمارستان‌ها است، افزود: در این راستا بخش سی سی یو بیمارستان شهید نورانی تالش به اکسیژن مرکزی مجهز می شود.

وی با اشاره به بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی در حال احداث تالش، پیشرفت این بیمارستان را ۵۶ درصد اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه این بیمارستان از پروژه‌های ملی است و مجری آن مسکن و شهرسازی است اگر تا شهریور سال آینده تا ۸۰ درصد پیشرفت داشته باشد با کسب مجوز از وزارت بهداشت و درمان بقیه پروژه را دانشگاه علوم  پزشکی گیلان انجام می‌دهد./تسنیم

Share