خنده و سکوت تا انتقاد از عملکرد بد روحانی و دعوت به مناظره

احمدی نژاد درباره دولت تدبیر و امید روحانی ، چه گفت ؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا او برخلاف سیدمحمد خاتمی و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که پس از اتمام دوران ریاست جمهوری خود در مورد مسائل کشور، دوران هشت ساله ریاست جمهوریشان و … سخن می‌گفتند، سکوت کرده است و کمتر در مجامع عمومی و در میان اهالی رسانه حاضر می‌شود.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دوران پس از ر یاست جمهوریش را نیز متفاوت تر از دیگر روسای جمهور ایران طی می‌کند. او برخلاف سیدمحمد خاتمی و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که پس از اتمام دوران ریاست جمهوری خود در مورد مسائل کشور، دوران هشت ساله ریاست جمهوریشان و … سخن می‌گفتند، سکوت کرده است و کمتر در مجامع عمومی و در میان اهالی رسانه حاضر می‌شود.

ImageThumb2
محمود احمدی نژاد بدون شک از متفاوت ترین سیاستمدارن تاریخ ایران در تمام ادوار مختلف است. رئیس دولت نهم و دهم از همان روزهای ابتدایی نقش رئیس جمهوری متفاوت را نسبت به روسای جمهور گذشته بازی کرد. او نه مثل هاشمی ادبیات ویژه داشت و نه مثل خاتمی فلسفی سخن می‌گفت، احمدی‌نژاد مثل احمدی‌نژاد سخن می‌گفت نه مثل یک رئیس جمهور و این باعث شد که تمام سخنان او از در هرجا و هرمکان تبدیل به تیتریک رسانه‌های ایران و جهان شود.

احمدی‌نژاد با اینکه اهل رسانه نبود و هیچ سابقه مطبوعاتی در کارنامه خود نداشت اما بهتر از هرکسی نقش رسانه را در پیش برد اهداف خود شناخته بود و می‌دانست اگر می‌خواهد حرف‌هایش شنیده شود با به گونه‌ای سخن بگوید که خبرنگاران و اهالی رسانه سریعا اخبار سخنان او را تبدیل به تیتر اصلی رسانه خود کنند. در این میان رسانه ایرانی و خارجی چندان متفاوت نبود، احمدی نژاد ادبیات خاص خودش را داشت، ادبیاتی که شبیه هیچ رئیس جمهوری نبود.

او نه جذابیت و قدرت کلام خاتمی را داشت و نه کاریزمای هاشمی را، پس باید متفاوت می‌نمود و چه چیز بهتر از ادبیات و سخرانی‌های بی‌پرده که عده‌ای در قالب مخالفان وی بگویند ادبیات او در شان یک رئیس جمهور نیست و موافقان شهردار سابق تهران بگویند ادبیات او، ادبیات مردم است، ادبیات همین مردم کوچه و بازار.

از روز اول سعی کرد متفاوت باشد، با کت و شلوار سفید راهی سازمان ملل شد برخلاف رسم همیشه که روسای جمهور با کت و شلوار تیره راهی تریبون سازمان ملل می‌شوند. سخن از حذف اسرائیل گفت، به اندازه تمام مهمانان سازمان ملل با رسانه‌های جهان مصاحبه کرد، گفت و شنید، سوال شد و سوال کرد و وقتی به تهران بازگشت، تیتر اصلی نیمی بیشتر از رسانه‌های جهان بود.

حالا بعد از گذشت هشت سال از دوران ریاست جمهوری، این سکوت و حضور در خلوت و دوری از فضای عمومی کشور کمی عجیب به نظر می‌رسد و برخی آن را آرامش قبل از طوفان می‌دانند و عده‌ای دیگر آن را نشان از پایان زندگی سیاسی رئیس جمهور پیش ایران می‌دانند.

روزنامه جمهوری اسلامی چندی پیش در خبر به زندگی احمدی نژاد پس از دوران ریاست جمهوری‌اش اشاره کرد و نوشت:« برخی مخاطبان ما، محمود احمدی نژاد رئیس‌جمهور سابق را در خیابان‌های شمال تهران درحالی که با یک پژو پارس و چند خودروی اسکورت درحال سفر شهری بود دیدند که به رسم همیشگی وانمود می‌کرد به ابراز احساسات کسانی که در خودروهای خود بودند پاسخ می‌د‌هد.

جالب اینکه براساس همین خبر،‌ علاوه بر خودروی چراغ چرخان پلیس و پلیس موتورسوار، چندین نفر در ۴ خودرو احمدی نژاد را اسکورت می‌کردند. آقای احمدی نژاد در آغاز ریاست جمهوری خود در سال ۱۳۸۴ گفته بود فقط با یک پژوی ۴۰۵ رفت و آمد خواهد کرد!»

محمود احمدی نژاد در مورد انتقادهایی که از دولت او نیز صورت گرفته است، نیز سکوت کرده است و تنها یک بار در واکنش به گزارش تلویزیونی حسن روحانی، او را دعوت به مناظره کرد که از سوی رئیس دولت یازدهم بی پاسخ ماند و تنها نزدیکان روحانی اعلام کردند که بهتر است احمدی نژاد به شرط صداقت با اطرافیان رئیس جمهور و کارشناسان دولت مناظره کند.

رئیس جمهور پیشین ایران، سوال‌های خبرنگاران را در مورد دولت یازدهم را نیز با لبخند جواب می‌دهد و یا آن را بی پاسخ می‌گذارد محمود احمدی نژاد در جریان تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل در حرم بنیان گذار جمهوری اسلامی درباره توافقنامه ژنو و سبد کالا فقط به لبخند زد و درباره حضور خود در انتخابات مجلس گفت: کدام مجلس منظورتان است؟

او چندی پیش نیز در واکنش به مذاکره تلفنی روحانی و اوباما نیز گفته بود که  اصلا در جریان این موضوع و ماجرا نیست و نظری در این مورد ندارد. اما در این میان احمدی نژاد واکنش جدی نیز به مسائل کشور داشته است و آنهم دعوت از روحانی برای مناظره بود.

احمدی نژاد در نامه خود آورده بود:« «پس از شنیدن گزارش چند روز گذشته شما که بر “پایه” انتساب عناوین غیرمنصفانه و بی‌پایه به دولت‌های نهم و دهم شکل گرفته بود-به اقتضای مصالح کشور بنا بر سکوت داشته و دارم، لکن به احترام تقاضاهای بیشمار گروه‌های مختلف مردم و از جمله صاحبنظران سیاسی و اقتصادی، لازم دیدم که از جنابعالی دعوت نمایم».

برخی رسانه‌ها نیز از انتقاد احمدی نژاد از روحانی در حضور سید حسن خمینی خبر داده بودند. احمدی نژاد در این دیدار گفته بود:« خودم شخصا با خیلی‌ها مرتبط هستم. مردم از دولت ناراحت هستند. روحانی برای اصلاح داخلی نگاه به خارج دارد و این جواب نخواهد داد و مردم هم به زودی خواهند فهمید. حالا دیگر کشور گل و بلبل شده‌ است و ظاهرا فقط مشکل من بودم!»

او در این دیدار که نه تکذیب شد و نه تایید در مورد رابطه با آمریکا نیز گفته بود:« زمان من بهترین موقع برای این کار بود. آن موقع باید نرمش قهرمانانه مطرح می‌شد که نشد! هاشمی الان دور برداشته، آن موقع از من می‌ترسید. روحانی هم با عملکرد بدش کار را به جایی خواهد رساند که مردم به این حرف برسند که اشتباه کرده‌اند که به او رای داده‌اند.»

رئیس جمهور پیشین ایران اما در شب تولد خود و در میان حامیانش در محله نارمک، سخن از آینده‌ای کرده بود که بازهم به فضای سیاسی ایران بازخواهد گشت. او گفته بود:« انشاءالله ۴ سال دیگر مجددا دعای اللهم عجل لولیک الفرج بالای سایت ریاست جمهوری نقش بربندد گفت دعا کنید تا ۴ سال نشده این شعار را بر بالای سردرب کاخ سفید ببینیم.»

دوران پس از ریاست جمهور احمدی نژاد بسیار متفاوت تر از دوران ریاست جمهوری اوست. برای بسیاری احمدی نژاد آرام باور پذیر نیست و آن را یه ماسک سیاسی برای رسیدن به اهداف از جمله ریاست مجلس دهم می‌دانند.تشکیل جلسه‌هایی با حضور وزرای دولت نهم و دهم خود بیانگر همین معناست که رئیس جمهور پیشین ایران به دنبال ایجاد فضایی تازه برای خود در میان جامعه است.

شکست برنامه‌های روحانی به ویژه در سیاست خارجی و اقتصادی می‌تواند پایانی باشد بر سکوت معنادار احمدی نژاد و بازگشت او به فضای سیاسی ایران.

Share