احتمال پرداخت طلب چایکاران تا دهه فجر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمود ملکوتی خواه در مورد پرداخت طلب چایکاران اظهار کرد: فرض معاونت برنامه‌ریزی رییس جمهور براین بود تا در کمترین زمان اقدامات لازم برای ابلاغ و تخصیص این مبلغ را انجام دهد براین اساس در هفته جاری گذشته اقدامات اولیه برای تخصیص مانده اعتبار انجام خواهد شد. وی افزود: […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمود ملکوتی خواه در مورد پرداخت طلب چایکاران اظهار کرد: فرض معاونت برنامه‌ریزی رییس جمهور براین بود تا در کمترین زمان اقدامات لازم برای ابلاغ و تخصیص این مبلغ را انجام دهد براین اساس در هفته جاری گذشته اقدامات اولیه برای تخصیص مانده اعتبار انجام خواهد شد.

chai3وی افزود: بخش اصلی مطالبات چایکاران پیش از این پرداخت شده است و مانده مطالبات آنها از ۹ میلیارد تومان تجاوز نمی‌کند.

ملکوتی خواه با اشاره به علت تاخیر در پرداخت مطالبات چایکاران توضیح داد: بخشی از پول برگ سبز کشاورزان پولی است که باید از کارخانجات چایی که برگ سبز به آنها تحویل داده می شود، تامین شود و مابقی را دولت یارانه می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه دولت سهم یارانه مربوط به خود را در موعد مقرر به چایکاران پرداخته است بیان کرد: اما تعلل کارخانجات چای در پرداخت سهم خود موجب شد تا دولت نتواند تمامی مطالبات کشاورزان را بپردازد؛ بنابراین آنها به دلیل تاخیر در پرداخت آسیب دیدند.

ملکوتی خواه با بیان این که لازمه‌ی پرداخت مابقی مطالبات به کشاورزان، دریافت مطالبات از کارخانجات چای است، تاکید کرد: از این‌رو اگر این کارخانجات در مورد پرداخت سهم خود در موعد مقرر اقدام می‌کردند این تاخیر به ضرر کشاورزان تمام نمی شد.

رییس امور تولیدی معاونت برنامه ریزی معتقد است که مسوولان استان از جمله استاندار نیز باید عزم جدی در این مورد را اعمال کرده و مطالبات را از کارخانجات بگیرند.

ملکوتی خواه با اشاره به این‌که چایکاران نیز حق دارند تا مطالبات خود را مانند سایر کشاورزان در موعد مقرر دریافت کنند، بیان کرد: این در حالی است که اگر تعلل کارخانجات نبود و استانداران نیز این موضوع را به طور جدی پیگیری می کردند به طور یقین طلب این کشاورزان سریع تر پرداخت می شد.

وی در مورد این‌که آیا تا انتهای سال جاری مطالبات چایکاران پرداخت می شود، خاطرنشان کرد: سیاست معاونت برنامه‌ریزی براین اساس است که حتما تا قبل از دهه فجر مانده مطالبات چایکاران پرداخت شود.

ملکوتی خواه ابراز امیدواری کرد که اقدامات لازم در این زمینه هرچه سریع‌تر انجام شود تا دولت ناچار به اعمال فشار بر منابع عمومی نباشد./ایسنا

Share