به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا

آیین گرامیداشت زنده یاد قایقران در انزلی+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  در تیم ملوان آن روزگار شماره ۹ می‌پوشید و در تیم‌ملی با پیراهن شماره ۸ بازوبند بر بازو می بست . هرگز پیراهن قرمز و آبی‌های تهرانی را بر تن نکرد اما محبوبیتش به تمام سرخ‌آبی‌های پایتخت تنه می‌زد. دو سوپرگل او که در نیمه‌نهایی جام‌حذفی به تور پرسپولیس […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  در تیم ملوان آن روزگار شماره ۹ می‌پوشید و در تیم‌ملی با پیراهن شماره ۸ بازوبند بر بازو می بست . هرگز پیراهن قرمز و آبی‌های تهرانی را بر تن نکرد اما محبوبیتش به تمام سرخ‌آبی‌های پایتخت تنه می‌زد. دو سوپرگل او که در نیمه‌نهایی جام‌حذفی به تور پرسپولیس نشست هرگز از یادها نمی‌رود و خاطره گلی که در نیمه‌نهایی بازی‌های آسیایی به کره جنوبی زد هنوز در ذهن ما نقش برجسته‌ای دارد.
دیروز روز تولد سیروس بود و 
در مراسمی که توسط تارنمای اینترنتی هواداران ملوان در منطقه کلویربندرانزلی برگزار شد، شماری از مردم انزلی و هواداران تیم فوتبال ملوان یاداو را گرامی داشتند.

در این آیین که در مسجد حسینیه کلویر برپا شد «پرویز قایقران» پدر زنده‌یاد «سیروس قایقران»، ناخدا حسین غلامی سرپرست باشگاه ملوان، بهمن صالح نیا، عزیز اسپندار و نصرت ایراندوست پیشکسوتان باشگاه ملوان و سیروس مرادی معاونت فرهنگی باشگاه ملوان حضور داشتند.
مازیار زارع، سعید یوسف زاده، مرتضی فلاحتی، سعید عزت اللهی و عزیز معبودی بازیکنان ملوان نیز از جمله حاضران در این مراسم بودند.
زنده یاد «سیروس قایقران» در یکم بهمن ماه ۱۳۴۰ در بندرانزلی چشم به جهان گشود. وی در ۱۰۰ مسابقه ملی شرکت داشت که ۴۳ بازی آن رسمی بود.
قایقران در ۲۱ بازی کاپیتان تیم ملی بود و ۱۴ گل نیز برای تیم ملی به ثمر رساند. قایقران در سال ۱۳۶۹ تیم ملی ایران را با گل‌های زیبایش پس از ۱۶ سال به قهرمانی در بازی‌های آسیایی پکن رساند.
سیروس آبای با آن قامت بلند و سیمای دوست داشتنی نماد یک ورزشکار انزلیچی است. مردم انزلی با نصب عکس های سیروس در مغازه ها، محل کار ها و خانه‌هایشان یاد او را گرامی می دارند، آنها با این روش می خواهند بگویند برای مردم انزلی سیروس هنوز زنده است.
MG_0485
IMG_0496
IMG_0502
IMG_0503
Share