به بهانه ژنو ۲

آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بین الملل و غیر قابل اعتمادترین کشور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا تدریس تاریخ از اول ابتدایی و با نقل قولی از یکی از بزرگ مردان دین مبین اسلام و در شکل نصیحت پدر به فرزند آغاز شده است.کاش کمی تاریخ بخوانیم و کمی هم بر حافظه تاریخی خود بیافزاییم تا از یک سوراخ دو بار گزیده نشویم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا تدریس تاریخ از اول ابتدایی و با نقل قولی از یکی از بزرگ مردان دین مبین اسلام و در شکل نصیحت پدر به فرزند آغاز شده است.کاش کمی تاریخ بخوانیم و کمی هم بر حافظه تاgeneva2ریخی خود بیافزاییم تا از یک سوراخ دو بار گزیده نشویم.

سال‌ها پیش لیبی بعد از فشار آمریکا و متحدان آن، تمامی سلاح‌های نامتعارف از نظر غرب را برای آنها فرستاد و خود را به نوعی در مقابل آنها خلع سلاح کرد.
عراق تا زمانی که از داشتن و نداشتن سلاح کشتار جمعی به غرب اطمینان خاطر نداده بود، در حاشیه امنیت بود و فقط تهدید می‌شد اما همین که بازرسان بخوانید جاسوسان سازمان انرژی اتمی بخوانید سیا از بلوف صدام برای اربابان تیز پنجه خود پرده برداشتند، سرانجام آن شد که دیدیم و شنیدیم.

امروز نیز نوبت بشار و مردم سوریه است که پس از تهدیدهای متفاوت و نشان دادن پنجه و ناخن تیز جنگ اکنون قصد دارند تا در همان چاهی که پیشینیان افتاده‌اند، بیفتد.

هیچ گونه اعتمادی به حرف و قول آمریکا نیست زیرا همه می دانند که در پهنه سیاست بین الملل، غیر قابل اعتمادترین کشور دنیا همان آمریکاست که بیشترین وتو در دو دهه اخیر برای دفاع از منافع اسرائیل را در شورای امنیت داشته است. در میان کشورهای جهان، بزرگترین ناقض حقوق بین الملل به روایت اسناد موجود است و با همه این اوصاف نازیبا، سعی در ترسیم چهره‌ای شیطانی از مخالفان و دشمنان خود دارد.

نگاهی به رسانه‌های آمریکایی و همتایان انگلیسی آنها در سه جنگ اخیر متحدان ناتو نامیمون در منطقه نشان می‌دهد که رسانه‌ای به ظاهر خصوصی چگونه فرآیند شیطان سازی از رهبران کشورهای مورد تهاجم احتمالی را نشان داده و بعضا پا بر روی اصول اخلاقی رسانه‌ها گذاشته و رهبران عراق، لیبی و سوریه را با نام حیوانات همراه کرده‌اند.

مولانا سال‌ها پیش از تیز شدن پنجه و ناخن بشر سخن به میان آورده است و توصیه کرده است که نباید اجازه داد پنجه و ناخن بشر تیز گردد که در آن صورت نه به دین خواهد اندیشید و نه به درستی عمل.

مر بشر را پنجه و ناخن مباد

که نه دین اندیشد آنگه نه سداد

سام سکوتی بداغ

Share