استاندار گيلان در ديدار با سفير چين

آمادگی پذیرایی از گردشگران چینی/افزایش سرمایه‌گذاری در گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سفیر چین عصر امروز با استاندار گیلان دیدار و گفتگو کرد.در این دیدار که جمعی از مدیران شرکت های چینی نیز حضور داشتند ۲ طرف در زمینه ی گسترش روابط اقتصادی بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سفیر چین عصر امروز با استاندار گیلان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که جمعی از مدیران شرکت های چینی نیز حضور داشتند ۲ طرف در زمینه ی گسترش روابط اقتصادی بحث و تبادل نظر کردند.

najafai-chinاستاندار گیلان در این نشست با بیان اینکه از گسترش همکاری شرکت های چینی با بخش خصوصی درگیلان و سرمایه گذاری این کشور در پروژه های بزرگ استان حمایت می کند گفت: چین حدود ۷۰۰ میلیون دلار در ساخت و تکمیل ۳ پروژه ی بزرگ عمرانی گیلان سرمایه گذاری می کند.

دکترمحمدعلی نجفی با بیان اینکه این سرمایه گذاری از طریق فاینانس انجام می پذیرد افزود: ۱۱ کیلومتر باقی مانده آزادراه، تکمیل راه آهن قزوین رشت، سه طرحی است که چینی ها در آن سرمایه گذاری می کنند.

استاندار گیلان وجود منطقه آزاد تجاری و صنعتی بندر انزلی را مزیت مناسب برای گسترش روابط دوجانبه عنوان کرد و گفت: چینی ها می توانند در ساخت بندر کاسپین نیز سرمایه گذاری می کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه روابط جمهوری اسلامی ایران با کشور چین در بخش های اقتصادی، صنعتی و سیاسی خوب است گفت : حجم مبادلات کشور می تواند بهتر از گذشته گسترش یابد و این آمادگی وجود دارد در راستای گسترش این روابط گام برداریم.

وی تبادل دانش فنی در بخش صنعت را مناسب توصیف کرد و افزود: با توجه به رفت و آمد سهل بین اتباع ۲ کشور، گیلان آمادگی پذیرایی از گردشگران چینی را دارد.

سفیر چین نیز در این دیدار با بیان اینکه گیلان استانی زیبا و سرسبز است گفت: در بازدید از بخش های مختلف ظرفیت بسیار مناسبی در تجار و صاحبان صنایع گیلان برای افزایش همکاری ها دیدم .

یوهونگ یانگ عزم روسای جمهوری اسلامی ایران و چین را برای افزایش روابط دو طرف جدی و مثبت دانست و افزود: روابط دوکشور از لحاظ تجاری، اقتصادی و سیاسی و فرهنگی خوب و در سطح بالاست.

وی با بیان اینکه چین خواستار ارتقای این روابط در سطوح بالاتر است گفت: ما از سطح روابط دو کشور راضی هستیم اما قانع نمی باشیم.

سفیر چین با اشاره به حضور یکصد شرکت فعال این کشور در ایران خاطر کرد: حجم مبادلات دو کشور در سال ۲۰۱۲، ۳۶ میلیار دلار و در ۱۰ ماهه اول ۲۰۱۳ نیز ۳۱ میلیارد دلار بوده است .

Share