رئیس شورای شهر رشت خبرداد:

آغاز نهضت آسفالت از سال۹۳/هزینه اجرای طرح ۳۰تا ۸۰ میلیارد تومان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس شورای شهر رشت خاطرنشان کرد: هزینه اجرای پروژه نهضت آسفالت رشت از ۳۰ تا ۸۰ میلیارد تومان در فازهای مختلف است و اگر شهرداری نتواند آن را تامین کند باید به دنبال سرمایه‌گذار باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رضا جمشیدی چناری عصر امروز در جلسه شورای اسلامی این شهر درباره لایحه بودجه شهرداری اظهار کرد: امروز نخستین جلسه کمیسیون تلفیق شورای اسلامی رشت برگزار شد.

jamshidوی با بیان اینکه شهرداری باید به درآمدهای ناشی از ساخت و ساز اتکا داشته باشد، تصریح کرد: شهرداری باید درآمدهای پایدار را در دستور کار خود قرار دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت بحث درآمدهای پایدار را نیازمند شفاف‌سازی بین شهرداری و اقتصاد و دارایی دانست و افزود: در جلسه تلفیق باید تعامل بیشتری با ارگان‌های مذکور برقرار شود تا بدانیم سهم شهروندان از ارزش افزوده چقدر است در غیر این صورت نمی‌توانیم در بودجه ۹۳ با شفافیت صحبت کنیم.

وی با بیان اینکه در ساخت و سازهای رشت با مشکل مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: اگر ممیزی املاک توسط شهرداری آغاز شود، شهروندان به پرداخت عوارض تشویق می‌شوند که نتیجه تاثیر این اقدام در سال ۹۴ مشهود می‌شود.

جمشیدی‌چناری تکیه بر درآمدهای پایدار را مورد تأکید قرار داد و یادآور شد: در این صورت پیش‌بینی هزینه‌ای پروژه‌های اولویت‌دار مناسب‌تر صورت می‌گیرد.

وی ساماندهی روان‌آب‌های سطحی رشت را تا پایان سال ۹۳ ذکر کرد و متذکر شد: پروژه اصلاح روسازی و یا نهضت آسفالت در کمیسیون توسعه عمران کلید خورده و فازبندی آن انجام شده است.

رئیس شورای شهر رشت تامین منابع مالی این پروژه را مهم دانست و خاطرنشان کرد: هزینه اجرای پروژه نهضت آسفالت رشت از ۳۰ تا ۸۰ میلیارد تومان در فازهای مختلف است و اگر شهرداری نتواند آن را تامین کند باید به دنبال سرمایه‌گذار باشد.

وی آغاز اجرای پروژه بزرگ نهضت آسفالت را از سال ۹۳ عنوان کرد و یادآور شد: زمان دقیق اجرای این پروژه متعاقب اعلام می‌شود.

جمشیدی‌چناری زیباسازی شهر رشت را از سال ۹۳ ذکر کرد و افزود: امیدواریم در سال ۹۳ بودجه‌ای برنامه محور و عملیاتی داشته باشیم.

وی از رسانه‌ها قدردانی کرد و از آنها خواست تا گفتمان امید را طبق فرمایش مقام معظم رهبری در جامعه متبلور کنند./فارس

Share