آزادی صادق زیباکلام با قرار وثیقه ۵۰ میلیونی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پس از ارسال نامه دوم صادق زیبا کلام به حسین شریعتمداری و مسائلی که در آن درخصوص رسیدگی به پرونده سه هزار میلیاردی و هسته ای مطرح شده بود، دادستان عمومی و انقلاب تهران به عنوان مدعی العموم علیه این استاد دانشگاه اعلام جرم کرد و صبح امروز صادق […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پس از ارسال نامه دوم صادق زیبا کلام به حسین شریعتمداری و مسائلی که در آن درخصوص رسیدگی به پرونده سه هزار میلیاردی و هسته ای مطرح شده بود، دادستان عمومی و انقلاب تهران به عنوان مدعی العموم علیه این استاد دانشگاه اعلام جرم کرد و صبح امروز صادق زیباکلام در شعبه ۱۲ دادسرای فرهنگ و رسانه حاضر شد.

zibakalamزیباکلام پس از خروج از دادسرا گفت: ۱۰ روز قبل نامه ای سرگشاده به حسین شریعتمداری مدیرمسوول روزنامه کیهان نوشتم که وی به آن پاسخ داد. من در ادامه نامه دوم را نوشتم که دادستان در دو مورد نسبت به این نامه اعلام جرم کرده است.

وی افزود: بنده در این نامه مسائلی را درباره پرونده سه هزار میلیاردی و پرونده هسته ای اعلام کرده که مبنی شکایت دادستان تهران بود. امروز ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح در شعبه ۱۲ بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه حاضر شدم که جلسه تحقیق تا ساعت یک بعدازظهر به طول انجامید.

این استاد دانشگاه با اشاره به تفهیم پنج اتهام به وی گفت: تبلیغ علیه نظام، تشویش اذهان عمومی، توهین به قوه قضائیه، افترا و تضعیف نظام اتهاماتی بود که امروز به من تفهیم شد.پس از این جلسه بازپرس برای من قرار وثیقه ۵۰ میلیون تومانی صادر کرد که یکی از دوستان دانشگاهی این وثیقه را سپرد و من از دادسرا خارج شدم.

وی در پایان گفت: در جلسه امروز رفتار معاون دادستان و بازپرس پرونده با من خوب و محترمانه بود اما با ایم وجود اتهامات بر سر جای خود باقیست./مهر

Share