پیش بازی داماش – فجرسپاسی

یک مربی بعد از این بازی می رود؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شرایط مسابقه مدلی است که به احتمال زیاد بعد از بازی شاهد تغییر بر روی صندلی یکی از دو تیم خواهیم بود، درست مانند بازی رفت فصل گذشته دو تیم در شیراز، که منجر به رفتن مربی داماش شد

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شرایط مسابقه مدلی است که به احتمال زیاد بعد از بازی شاهد تغییر بر روی صندلی یکی از دو تیم خواهیم بود، درست مانند بازی رفت فصل گذشته دو تیم در شیراز، که منجر به رفتن مربی داماش شد.

هفته بیست و سوم را باید یکی از حساس ترین هفته ها در پایین جدول لیگ برتر بدانیم. چرا که با تقابل تیم های میانه جدول به پایین تا حد زیادی تکلیف چند تیم مشخص می شود که در گروه خطر ماندنی هستند یا اینکه خود را از این منطقه جدا خواهند کرد. یکی از این دو سه بازی حساس برای پایین نشینان بازی داماش – فجر خواهد بود.

 داماش

تاریخچه

اگر به سابقهٔ دیدار‌های دو تیم در چهار سال گذشته بنگریم، از هشت بازی انجام شده شش برد برای داماش بوده و یک برد برای فجر و تنها یک تساوی ثبت شده است. بازی‌های دو تیم در رفت و برگشت لیگ یک ۸۹-۹۰ آزادگان، رفت و برگشت لیگ بر‌تر ۹۰-۹۱ و جام حذفی فصل  و بازی برگشت فصل ۹۱-۹۲ در رشت به سود داماش خاتمه یافت و در بازی رفت ۹۱-۹۲ در شیراز این فجر بود که برنده از زمین خارج شد، بردی که البته با نتیجه ۶-۱ روی داد و شاید برابری کند با همه ی آن شش برد داماش! تنها نتیجه تساوی بین دو تیم هم مربوط می شود به دیدار رفت لیگ امسال در شیراز که با نتیجه ۲-۲ خاتمه یافت.

مسابقه مربی کشون

شرایط مسابقه مدلی است که به احتمال بسیار زیاد بعد از این بازی شاهد تغییر بر روی صندلی یکی از دو تیم خواهیم بود، درست به مانند بازی رفت داماش فجر در شیراز که بعد از باخت پرگل رشتی ها، حمید درخشان جای امید هرندی را در داماش گرفت. با این تفاوت که احتمال بروز تغییر در دو تیم کاملا مساوی است و بازنده میدان باید منتظر یک تغییر تازه باشد. فجرسپاسی نه هفته است که نبرده و آخرین برد این تیم مربوط می شود به هفته سیزدهم که مس کرمان را دو بر یک شکست داده بود.

کاکو ها در نه هفته اخیر شش باخت و سه تساوی کسب کرده اند. این یعنی با هرگونه متری هم که بخواهیم اندازه گیری کنیم، نمره سرهنگ با ارفاغ و تقلب به بقا قد نخواهد داد و تنها با یک باخت دیگر باید انتظار سومین مربی فصل در شیراز را بکشیم. در طرف مقابل داماش هم در دور برگشت با پنج شکست، یک تساوی و یک برد نتایج ضعیفی کسب کرده است. آخرین برد خانگی داماش در رشت مربوط می شود به برد ۵-۱ این تیم برابر ذوب آهن در هفته چهاردهم. حالا دیگر قابل پیش بینی است که در صورت روی دادن هر نتیجه ای به جز برد برای داماش، باید منتظر شنیدن نام یک مربی تازه بر روی صندلی این تیم را داشت. هرچند که ناظمی توانسته در داماش با بیست و هشت هفته مربیگری، در مدیریت عابدینی یک رکورد بزند و حالا هم کسی در رشت دوست ندارد با یک نتیجه نامطلوب این رکورد بشکند و این مربی محبوب از داماش جدا شود.

داماش باید ببرد، فجر نباید ببازد

داماش در این هفته محروم ندارد و تنها دو بازیکنش به نامهای سعید مرتضوی و مرتضی ابراهیمی مصدوم هستند. برای فجرسپاسی هم در این بازی سیامک کوهنورد به دلیل محرومیت در ترکیب نخواهد بود. برای داماش امین متوسل زاده با پنج گل بهترین گلزن است و پس از او مسعود حسن زاده و سیف اللهی با چهار گل در رده بعدی قرار دارند. فجری ها اما از لحاظ گلزنی در وضع بدی قرار دارند، چرا که بهترین گلزن این تیم که جابر انصاری با چهار گل زده بود حالا به گسترش پیوسته و محمد حیدری و حمید جوکار تنها با سه گل زده بهترین گلزنان این تیم هستند. شیرازی ها با دوازده زده و بیست و نه گل خورده و تفاضل -۱۷ دارای بدترین آوراژ گل لیگ هستند.

فاصله شش امتیاز دو تیم کار را برای هر دو حساس کرده است. داماش اگر ببازد به پایین ترین مکان جدول از ابتدای فصل تاکنون سقوط می کند و فاصله اش با انتهای جدول به حداقل می رسد، اما در صورت شکست دادن فجر با توجه به بازی دو تیم گسترس-استقلال خوزستان با هم و بازی سخت صبا-تراکتور، راه آهن-سپاهان و مس-نفت این امید برای پسران شهرباران وجود دارد که به طور کامل از منطقه خطر جدول کنده شوند و به جایگاه قبلی خود بازگردند. برای فجر هم داستان کاملا مشابه است، باخت یعنی امید هرگونه استارتی برای بالا رفتن رنگ می بازد و برد یعنی کنده شدن از انتها، مساوی هم فقط به درد شاد کردن دلهای رقبا می خورد.

پیش گویی

داماش با پنج برد، هشت تساوی و نه باخت با بیست و دو امتیاز یازدهم است و فجر با سه برد، هفت تساوی و دوازده باخت و کسب شانزده امتیاز در پله آخر ایستاده است. بیشترین باخت لیگ با دوازده باخت از آن فجر است و این یعنی کار داماش در خانه و با همراهی هوادارانش برای بردن خیلی سخت نیست. اما یک نتیجه گیری خرافی می گوید که بازی مساوی خواهد شد؛ فجر از هفته شانزدهم تاکنون یک در میان بازی هایش را باخته و مساوی کرده است و با توجه به باخت هفته ی گذشته فجر برابر صبا حالا نوبت مساوی است، اتفاقی که اگر روی دهد دومین تساوی در نه بازی اخیر آنهاست.

Share