رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر رشت

گره‌های ترافیکی شهر رشت به تکنیک‌های جدید آرامسازی نیاز دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس کمیسیون ترافیک و حمل و نقل شورای شهر رشت گفت: امسال ۱۵ میلیارد ریال اعتبار به مرکز کنترل ترافیک شهرداری رشت اختصاص یافت که به دنبال اجرایی شدن آن هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزارضا رسولی بعد از ظهر امروز در جلسه کمیسیون ترافیک و حمل و نقل شورای این شهر با اشاره به تشکیل اتاق فکر این کمیسیون، اظهار کرد: مقرر شد تا خروجی نشست‌های تخصصی اتاق فکر به درون کمیسیون منتقل شود تا در برنامه‌ریزی سازمان‌های مجموعه مورد بحث قرار گیرد.

Rasoliوی، سرعت‌گیر را یکی از چالش‌های شهر رشت بیان کرد و افزود: در شهرهای بزرگ کشور از روش‌ها و تکنیک‌های دیگر برای آرامسازی ترافیک استفاده می‌کنند و پیشنهاد می‌شود که به صورت پایلوت در یک مسیر شهر از آن استفاده کنیم تا شهروندان از نظر امنیتی شرایط بهتری داشته باشند.

رئیس کمیسیون ترافیک و حمل و نقل شورای شهر رشت گفت: وجود سرعت‌گیر در ورودی شهر باید مورد بررسی قرار گیرد تا بدانیم استفاده از ابزار دیگری برای کاهش سرعت میسر است یا خیر.

رسولی با بیان اینکه توجه به میزان مصرف سوخت خودروها و وقت تلف شده مسافران مهم است، تصریح کرد: استفاده از شیوه‌های مرسوم در حوزه آرامسازی با یک تغییر محدود روبرو هستیم که باید کاربرد آن براساس شرایط شهر بررسی شود.

وی، فقدان نگاه اجرایی را در ساختار مجموعه سازمان و معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت یکی از مسائل مورد بررسی دانست و خاطرنشان کرد: باید مسائل مربوط به آرامسازی ترافیک در شهر مورد توجه و بررسی باشد تا از معضلات شهری کاسته شود.

برخی از گره‌های شهر رشت به تکنیک‌های جدید آرامسازی ترافیک نیاز دارد

رئیس کمیسیون ترافیک و حمل و نقل شورای شهر رشت افزود: برخی از گره‌های شهر رشت به تکنیک‌های جدید آرامسازی ترافیک نیاز دارد تا بتوانیم جریان را به سمت درستی هدایت کنیم به عنوان مثال قرار نیست هیچ وقت قلی‌پور به شریان اصلی و یا امتداد رینگ اصلی شهر تبدیل شود.

رسولی افزود: منطقه مسکونی در این منطقه به عنوان شکافی است که مورد توجه قرار نگرفته به طوریکه برخی از شهروندان متقاضی ایجاد پل عابر پیاده شدند که نیاز به بررسی آرامسازی ترافیک دارد.

وی، ترافیک شهری را یکی از دغدغه‌های مهم بیان کرد و گفت: باید به عدالت اجتماعی که یکی از ثمره‌های انقلاب اسلامی است توجه کنیم و در این کمیسیون قصد داریم برای همه شهروندان که شامل سواره‌روها و ایمنی عابر پیاده می‌شوند به عنوان یک مد نگاه کنیم و به فکر کودکی باشیم که می‌خواهد از خیابان غیر ایمن عبور کند باید یک محیط امن را ایجاد و دغدغه همه را برطرف کنیم.

رئیس کمیسیون ترافیک و حمل و نقل شورای شهر رشت با اشاره به تلفات عابرین پیاده در چند ماه گذشته در شهر رشت، تصریح کرد: باید با انجام مطالعات ترافیکی به گونه‌ای جهت‌دهی کنیم تا فرهنگ‌سازی تاثیر عمیقی در رفتار جامعه بگذارد و به جایی برسیم که به گونه‌ای نباشد تا با نظارت از وقوع تخلفات جلوگیری کنیم.

رسولی با اشاره به اختصاص بودجه مرکز کنترل ترافیک شهرداری رشت، افزود: امسال برای مرکز مونیتورینگ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده که در تلاش هستیم تا اجرایی شود و پیشنهادات مشاوره هم ارائه و تعیین تکلیف هم برای شهرداری مشخص شده است.

وی درباره خط ویژه شهر رشت، خاطرنشان کرد: دو هفته گذشته مطالعات خط ویژه به منظور ساماندهی به معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری رشت ارسال شد تا مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد.

شهرداری برنامه‌های ترافیک عید را مشخص کند

رئیس کمیسیون ترافیک و حمل و نقل شورای شهر رشت افزود: مقرر شد تا شهرداری برنامه‌های ترافیک عید را از اواخر امسال تا ۱۵ فروردین ماه  ۹۳ جمع‌بندی و آن را به کمیسیون ترافیک ارائه کند.

رسولی با بیان اینکه شهرداری باید مطالعات معابر و گذرگاه‌ها را انجام دهد، گفت: کارگروه آموزشی و ارتقاء فرهنگ شهروندان با همکاری کمیسیون فرهنگی شورا، شهرداری و پلیس راهور تشکیل شود تا یک ساختار مشخصی برای طرح جامع آموزش و فرهنگ شهروندی ایجاد کنیم.

در جلسه کمیسیون ترافیک و حمل و نقل ترافیک شورای شهر رشت گزارشی از روش‌های مرسوم برای آرامسازی ترافیک مورد بررسی قرار گرفت./تسنیم

Share