کشمکش نمایندگان برای تصویب دو فوریت تعیین وظایف سازمان عمران ساحل و دریا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بررسی دو فوریت طرح تعیین وظایف دوفوریت سازمان عمران ساحل و دریا از دیگر مباحث امروز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی بود. مقداد نجف‌نژاد نماینده مردم بابلسر در مجلس که به عنوان طراح طرح تعیین وظایف سازمان عمران ساحل و دریا در صحن علنی مجلس سخن می‌گفت با اشاره […]

majlesبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بررسی دو فوریت طرح تعیین وظایف دوفوریت سازمان عمران ساحل و دریا از دیگر مباحث امروز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی بود.
مقداد نجف‌نژاد نماینده مردم بابلسر در مجلس که به عنوان طراح طرح تعیین وظایف سازمان عمران ساحل و دریا در صحن علنی مجلس سخن می‌گفت با اشاره به ضرورت تصویب دو فوریت این طرح، اظهار داشت: وظایف این سازمان یک موضوع حساس و ضروری است و وظایف آن باید به سرعت تعیین شود.

نجف نژاد ادامه داد: سازمان توسعه ساحل و دریا که در برنامه چهارم توسعه نیز بر آن تأکید شده است، امروز یک ضرورت است البته در دو سال ابتدایی دولت آقای احمدی‌نژاد به آن بسیار خوب توجه شد اما پس از آن این سازمان و عمران ساحل و دریا رها شد.

وی افزود: ساحل و دریا متعلق به تمام نسل‌های آینده است، امروز تنها بخش کوچکی از ساحل در اختیار مردم است و بخش اعظم ۵۰۰کیلومتر ساحل دریا در اختیار سازمان‌ها و نهادهای دولتی است.

نماینده مردم بابلسر با اشاره به غرق شدن بیش از یک هزار نفر از مردم در سواحل دریا، گفت: برخی از شهرستان‌ها با تلاش‌های خود توانسته‌اند میزان تلفات را به ۹۰درصد کاهش دهند و این نشان از این دارد که ما باید به دنبال حل این مسئله باشیم.

در ادامه مباحث این طرح علیرضا محجوب نماینده مردم تهران که به عنوان مخالف تصویب دو فوریت این طرح سخن می‌گفت، با اشاره به اینکه ماده ۱۶۰ آْئین‌نامه نحوه و دلیل تعیین دوفوریت را برای طرح‌ها تعیین کرده است، تصریح کرد: این طرح می‌تواند طرح بسیار خوب و جامع و مانعی باشد اما به شرط آنکه به خوبی در کمیسیون‌های مرتبط برسی شود چرا که بررسی این طرح به صورت دوفوریتی در جلسه امروز هیچ توجیهی ندارد.

در ادامه ایرج ندیمی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به عنوان موافق تصویب این دوفوریت گفت: چند نفر باید در ساحل غرق شوند تا ما بتوانیم به تعیین فوریت برای یک قانون پی‌ببریم.

وی افزود: زمانی که یک قانون تصویب می‌شود تازه نوبت به تصویب آئین‌نامه، طرح و ابلاغ آن می‌رسد. چه زمانی برای تصویب این طرح مناسب است، زمانیکه تعداد دیگری از مردم در ساحل غرق شده باشند؟

همچنین در ادامه مباحثات مربوط به این طرح مهرداد لاهوتی نماینده مردم لاهیجان با اشاره به تصویب بسیاری از وظایف سازمان عمران و توسعه دریا و ساحل در کمیسیون مربوطه گفت: ما طی چندین ماه و با جلسات گوناگون توانسته‌ایم وظایف این سازمان را تعیین کنیم و در اینباره نیز از نظر متخصصان استفاده شده است.

وی افزود: به نظرم می‌توان با توجه به همین قانون و بدون نیاز به تعیین فوریت دیگری در اینباره تصمیم گرفت.
در مقابل جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت بار دیگر بر ضرورت تصویب هرچه سریعتر فوریت این قانون به منظور جلوگیری از هرگونه ضایعه بیشتر در مناطق ساحلی کشور تأکید کرد./فارس
ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبارکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی

Share