مدیر شبکه دامپزشکی

کشف ۱۰۰۰ کیلو گوشت غیربهداشتی در آستارا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  بهرام پورضرب  در آستارا از  اجرای طرح نظارت و بازرسی از واحدهای دامی و صنفی را در راستای حفظ سلامت مصرف‌کنندگان عنوان کرد. وی اظهار کرد: به منظور اطمینان از کیفیت مواد خام گوشتی گروه‌های بازرسی شبکه دامپزشکی آستارا از صنوف، رستوران، طباخی و کبابی‌ها نظارت جامعی به عمل آورده‌اند. به گفته این […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  بهرام پورضرب  در آستارا از  اجرای طرح نظارت و بازرسی از واحدهای دامی و صنفی را در راستای حفظ سلامت مصرف‌کنندگان عنوان کرد.

وی اظهار کرد: به منظور اطمینان از کیفیت مواد خام گوشتی گروه‌های بازرسی شبکه دامپزشکی آستارا از صنوف، رستوران، طباخی و کبابی‌ها نظارت جامعی به عمل آورده‌اند.

به گفته این مسئول، در ۹ ماه گذشته ۳ هزار و ۷۷۸ مورد بازرسی از صنوف و واحدهای عرضه‌کننده مواد خام گوشتی انجام شده است.

وی افزود: از تعداد بازرسی مذکور ۶۱ مورد تخلف بهداشتی گزارش شده و ۲۵ نفر به مراجع قضایی ارجاع داده و معرفی شدند.

پورضرب کشف ضبط یک‌هزار و ۱۵۶ کیلوگرم گوشت خام غیربهداشتی را حاصل بازرسی‌‌های انجام شده عنوان کرد.

وی از صدور ۱۴ مجوز دامداری کوچک روستایی در مدت مذکور خبر داد و با اشاره به اجرای طرح واکسیناسیون خاطرنشان کرد: در ۹ ماه گذشته ۲۳ هزار و ۵۱۹ راس دام علیه بیماری‌های دامی در آستارا واکسینه شدند.

مدیر شبکه دامپزشکی آستارا واکسن هاری ۲۴ راس تک سمی و ۴۴۰ قلاده حیوانات از جمله سگ و گربه را از دیگر اقدام‌های این مرکز در مدت مذکور برشمرد.

وی با بیان اینکه در مدت مذکور ۸۷ مورد آزمایش روی زنبور عسل انجام شده است، تصریح کرد: برای کنترل بیماری تب برفکی نیز واکسیناسیون انجام شده است.

پورضرب، بیماری تب برفکی را خطرناک دانست که گاهی با تلف شدن دام همراه است و گفت: مراقبت شدید نقل و انتقال، قرنطینه حیوانات مبتلا، اعمال محدودیت در خرید و فروش و گاهی معدوم کردن دام از جمله اقدام‌هایی است که در صورت مشاهده تب برفکی باید انجام داد.

به گفته وی دام‌های سنگین هر شش ماه یک‌بار، دام‌های صنعتی هر سه ماه یک‌بار و دام‌های سبک نیز سالانه یک بار علیه تب برفکی واکسینه می‌شوند.

فارس/

Share