علنی شدن دریافت زیرمیزی از سوی برخی پزشکان

کاملا مشخص شده که کدام پزشکان زیرمیزی دریافت می‌کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حسن تامینی گفت: متاسفانه پدیده زشت زیرمیزی به گونه‌ای علنی شده که این گروه از پزشکان بدون هیچ ترسی با ارایه شماره حساب خواهان واریز مبالغ کلان از سوی بیماران هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه پدیده شوم زیرمیزی علاوه بر ضربه زدن به اعتبار جامعه پزشکی بسیاری از بیماران را با مشکل تامین هزینه‌های درمان روبرو کرده است، گفت: متاسفانه این پدیده زشت به گونه‌ای علنی شده که این گروه از پزشکان بدون هیچ ترسی با ارایه شماره حساب خواهان واریز مبالغ کلان از سوی بیماران هستند.

taminiحسن تامینی لیچائی ، با انتقاد از رواج بیش از پیش پدیده زیرمیزی بین برخی پزشکان،‌ افزود: اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بارها با مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دوره‌های گذشته و فعلی در خصوص جلوگیری از پدیده شوم زیرمیزی جلساتی را برگزار کردند اما متاسفانه همچنان این مبالغ از بیماران اخذ می‌شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی،‌ ادامه داد: پدیده شوم زیرمیزی که بین اغلب پزشکان رواج یافته به طور قطع اعتبار جامعه پزشکی را هدف قرار داده به گونه‌ای که شاهدیم به صورت علنی و بدون درنظر گرفتن معایب این کار، اقدام به اخذ زیر میزی می‌کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ با تاکید بر اینکه کاملا مشخص شده که کدام یک از پزشکان زیرمیزی دریافت می‌کنند، تصریح کرد: این موضوع تا حدی علنی شده است که نام پزشکان دریافت کننده زیرمیزی برای همه معلوم است و پزشکان نیز بدون هیچ‌ ترسی به راحتی مبالغ گزافی را به عنوان زیرمیزی دریافت می‌کنند.

وی یادآور شد: به عنوان مثال برای یک جراحی دیسک کمر، علاوه بر هزینه‌های بیمارستان و اعمال جراحی مبلغ ۲۰ میلیون تومان از سوی یکی از پزشکان برای بیمار در نظر گرفته شد به گونه‌ای که با ارایه یک شماره حساب، از بیمار درخواست کردند تا این مبلغ را به حساب وی واریز کند.

تامین لیچایی با بیان اینکه باید هرچه سریع‌تر مسئولان وزارت بهداشت جلوی پدیده شوم زیرمیزی را بگیرند، یادآور شد: مردم از نمایندگان، به عنوان وکلای ملت انتظار دارند تا جلوی این‌گونه اقدامات گرفته شود زیرا دریافت زیرمیزی پزشکان بار مالی زیادی را به دوش بیماران می‌اندازد و آنها نیز برای بهبود وضعیت جسمانی خود ناچارند این مبالغ را پرداخت کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی،‌ گفت: به طور حتم وزارت بهداشت باید از حیثیت پزشکانی که اقدام به دریافت پول‌های زیرمیزی نمی‌کنند دفاع کند زیرا آبروی این پزشکان از سوی افراد منفعت طلب از بین رود./خانه ملت

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبارکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی

Share