وجود ۸۰ هزار نفر بی سواد در گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون سوادآموزی آموزش و پرورش گیلان گفت: حدود ۸۰ هزار نفر بیسواد در گیلان در گروه سنی زیر ۵۰ سال وجود دارد. محمد امیری  ظهر امروز در مراسم تجلیل از فعالان سوادآموزی گیلان در سالن کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان، با تاکید به جایگاه سوادآموزی در جامعه […]

سوادبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون سوادآموزی آموزش و پرورش گیلان گفت: حدود ۸۰ هزار نفر بیسواد در گیلان در گروه سنی زیر ۵۰ سال وجود دارد.

محمد امیری  ظهر امروز در مراسم تجلیل از فعالان سوادآموزی گیلان در سالن کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان، با تاکید به جایگاه سوادآموزی در جامعه و تاثیر مشارکت‌های دیگر سازمان‌ها و ادارات برای پیشبرد سوادآموزی، اظهار کرد: براساس سرشماری سال ۱۳۹۰ حدود ۸۰ هزار نفر بیسواد در گروه سنی زیر ۵۰ سال( ۱۰تا ۴۹ سال) در گیلان شناسایی شده است.

وی افزود: در تلاش هستیم با مشارکت همه سازمان‌ها بتوانیم در تحقق بخشیدن فرمان مقام معظم رهبری مد ظله‌العالی در به صفر رساندن بی‌سوادی در کشور گامی مثبت برداریم.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش گیلان گفت: ۵۸ هزار و ۲۷۳ نفر در استان در سه سال اخیر در دوره‌های مختلف سوادآموزی، آموزش دیده‌اند.

امیری با بیان اینکه گیلان ۳۳ حوزه سوادآموزی مستقر در ادارات آموزش و پرورش دارد، تصریح کرد: هم‌اکنون چهار هزار و ۳۹۸ سواد آموز در دوره سوادآموزی، دو هزار و ۱۲۴ نفر در دوره تحکیم و دو هزار و ۵۹۱ نفر در دوره انتقال سواد ثبت‌نام کردند.

وی با بیان اینکه شهرستان انزلی در بین شهرستان‌های استان بیشترین آمار باسوادی را دارد، خاطرنشان کرد: در گروه سنی زیر ۵۰ سال بیشترین آمار باسوادی با ۹۸ درصد مربوط به انزلی و کمترین آن با ۸۵ درصد متعلق به شهرستان ماسال است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش گیلان با اشاره به نرخ باسوادی گیلان در ۳۵ سال گذشته، گفت: در این مدت نرخ باسوادی در مردان ۲۷ ممیز هفت صدم درصد و  در زنان ۳۹ ممیز ۹۵ صدم درصد بوده که در مناطق شهری ۲۲ ممیز دو دهم درصد و در مناطق روستایی ۳۱ ممیز ۹ دهم درصد رشد داشته است./تسنیم

Share