معاون سياسی امنيتی استانداری گيلان

هر کار عمرانی باید پیوست زیست محیطی داشته باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا احمدی پور گفت: توسعه اقتصادی گیلان مهم است و هر کار عمرانی باید پیوست زیست محیطی داشته باشد. وی افزود: گیلان از استان های برتر کشور در توجه به مباحث توسعه ای است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان گفت: مشکل محیط زیست گیلان با اعتبارات استانی حل نمی شود.

ahmad1محمد احمدی پور امروز ۲۶ دی ماه در جلسه تودیع و معارفه مدیر کل حفاظت زیست گیلان گفت:گیلانی ها جزء پیشرو ترین استان ها در بخش فرهنگ و معارف کشور هستند و بیشترین نقش را در تحولات اجتماعی کشور ایفا می کنند.

احمدی پور گفت: توسعه اقتصادی گیلان مهم است و هر کار عمرانی باید پیوست زیست محیطی داشته باشد.

وی افزود: گیلان از استان های برتر کشور در توجه به مباحث توسعه ای است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان با بیان اینکه در فضای عمومی نباید محیط زیست یک سازمان ایست تلقی شود، تصریح کرد: اما رعایت اصول زیست محیطی در کنار توسعه اقتصادی ضرورت دارد و سازمان محیط زیست گیلان نیز در نظر داشته باشد که در کنار نه گفتن ها باید راه کار و پیشنهادات هم مطرح شوند.

وی گفت: حفظ محیط زیست تنها به دلیل حفظ محیط هایی نیست که مردم و مسافرین از گردش در آن لذت می برند بلکه حفاظت از همه گونه های جانوری و گیاهی است که باید به آن حساس باشیم.

احمدی پور گفت: اکوسیستم های ارزشمند زیست محیطی برای استان مزیت هستند و هیچ گاه بخش های دیگری نظیر کشاورزی، صنعت و یا گردشگری بدون توجه به رعایت الزامات زیست محیطی توسعه پایدار نخواهند داشت.

وی با اشاره به آلودگی هوا در بسیاری از استانهای کشور تاکید کرد: گیلان مکانی امن برای نفس کشیدن کشور است پس همه کشور باید این استان را در یابند، زیرا مشکلات زیست محیطی گیلان با امکانات استان حل نمی شوند.

وی تاکید کرد: اعتبارات زیست محیطی گیلان نباید برای برای ۲ ونیم یا ۳ میلیبون نفر جمعیت گیلان در نظر گرفته شود بلکه باید اعتبارات برای ۲۰ تا ۳۰ میلیون نفری برنامه ریزی شود که سالانه به استان گیلان می آیند./ایسنا

Share